Ögonfransfärg

cili

Trådstartare
Har ni några bra tips på ögonfransfärg att använda själv hemma?
Alltså inte en vanlig mascara, utan permanent hårfärgningsfärg som sitter kvar tills fransarna vuxit ut.
Har kört med Depend sedan urminnes tider, men jag tycker att den är ganska svårapplicerad och det blir nästan alltid ett mellanrum närmast huden där det är ofärgat alternativt att det hamnar typ i ögat vilket såklart svider och behöver tvättas ur, vilket gör det till ett tidskrävande projekt för att försöka få till ordentligt. Deras supersnabba får jag inte att funka alls. Har så gott som genomskinliga blonda fransar så det syns väldigt väl om det är fuskgjort 😅. Måste finnas i brun eller brunsvart.

Hade helst velat ha något lika lättapplicerat som vanlig mascara. Men att sminka mig med vanlig mascara varje gång jag ska lämna hemmet är inget alternativ (ja jag vet att man kan gå ut med blonda fransar också, men det vill jag inte)

Inte det du frågar efter, så ber om ursäkt för det 😅 men det är värt att gå iväg och färga fransar och bryn tycker jag! Håller i ca 2-3 månader och kostar typ 400 kr för bryn & frans + plockning av ögonbryn.

Inte det du frågar efter, så ber om ursäkt för det 😅 men det är värt att gå iväg och färga fransar och bryn tycker jag! Håller i ca 2-3 månader och kostar typ 400 kr för bryn & frans + plockning av ögonbryn.
Har provat att färga på salong två gånger, och var väldigt nöjd med resultatet (håller ca 4-6 veckor på mig, innan det börjar se dumt ut med för mycket genomskinligt blont igen). Men budgeten tillåter tyvärr inte det i nuläget :(

Oj, vad bra att det håller så länge för dig. För mig håller det typ 3 veckor om jag går och får det gjort på salong (tex Rapid). Gör jag det själv hemma håller det kanske 1,5 vecka... Hade verkligen önskat att det höll längre.

Till TS har tyvärr inget tips. Tror den jag använder är den du nämnde först. Följer dock tråden och hoppas på bra svar!

Jag färgar visserligen mest ögonbrynen och orkar sällan ta med fransarna men tycker att märket Refectocil (inte erectofil som min hjärna alltid vill få det till 😆) är bättre och håller längre än Depend.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 898
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka