MissFideli

Trådstartare
Jag undrar om det finns möjlighet att "rädda" mina sönderplockade, sneda ögonbryn. Som tonåring på 90-talet, är mina ögonbryn otroligt välplockade. Med andra ord, finns delvis knappt längre. Växer inte ut på sina ställen.
Det finns ju flertalet serum numera, som tester och annat påstår ska få även sönderplockade bryn att börja växa. Jag är skeptisk till att man kan få en sen 15 år död hårsäck att producera, men är det nån här som har testat? Läste om transplantation, men <25000 är inte riktigt i min budget 😎
 
En i bekantskapskretsen gör sina ögonbryn regelbundet pga ljusa och glesa. Blir jättesnyggt! Tror hon gör microblading. Borde ju kunna funka samtidigt som man jobbar med serum etc för att få ögonbrynet att tjocka till sig?
 
En i bekantskapskretsen gör sina ögonbryn regelbundet pga ljusa och glesa. Blir jättesnyggt! Tror hon gör microblading. Borde ju kunna funka samtidigt som man jobbar med serum etc för att få ögonbrynet att tjocka till sig?

Jag tycker det är för dyrt. Och hittar inget om hur det ser ut på blonda/rödhåriga. Om man inte vill ha svarta bryn alltså. Men ja, det hade jag definitivt satsat på om det höll längre tid!
 
Senast ändrad:
Jag tycker det är för dyrt. Och hittar inget om hur det ser ut på blonda/rödhåriga. Om man inte vill ha svarta bryn alltså. Men ja, det hade jag definitivt satsat på om det höll längre tid!
Jag har en kompis som fixade till ögonbrynen. Vet inte vad det heter men det gjordes på klinik och innefattade nålar. Blev ruskigt bra. Hon hade samma problem som du, dvs sönderplockade ögonbryn.

Skulle ha kostat 2000-3000 tusen (tror jag det var) men då en elev gjorde det (under översyn av en handledare) kostade det bara 1000kr. Hon är dock mörkhårig. Kanske ett alternativ att se om en elev kan göra det? Blev som sagt väldigt, väldigt bra!!!
 
Gör tatuerade ögonbryn. Tror de heter 3D bryn. Blir hur bra som helst och håller länge. Ögonbrynen ser verkligen naturliga ut. Det är rätt dyrt, ca 3000 men det håller länge. Värt pengarna om du frågar mig.
 
Gör tatuerade ögonbryn. Tror de heter 3D bryn. Blir hur bra som helst och håller länge. Ögonbrynen ser verkligen naturliga ut. Det är rätt dyrt, ca 3000 men det håller länge. Värt pengarna om du frågar mig.
Men hur blir det då nästa gång modet svänger?
 
Gör tatuerade ögonbryn. Tror de heter 3D bryn. Blir hur bra som helst och håller länge. Ögonbrynen ser verkligen naturliga ut. Det är rätt dyrt, ca 3000 men det håller länge. Värt pengarna om du frågar mig.

Vad bra att du är nöjd och tycker det är värt pengarna!
 
Jag tänker inte testa microblading. Jag har viktigare saker att lägga 3000/år på än ögonbrynen. Så det kan ni sluta tipsa om :)
 
Ricinolja sägs öka hårväxten. Inte så dyrt om det inte funkar.
Om du vill fylla i genom att måla så är Anastasias ögonbrynsskuggor och pennor är fina, köp i butik och be personalen hjälpa till att välja färg.
 
Jag tänker inte testa microblading. Jag har viktigare saker att lägga 3000/år på än ögonbrynen. Så det kan ni sluta tipsa om :)
Om du tycker 1000kr är överkomligt så kolla om det finns studenter på kliniker som gör det. En ordinarie övervakar studenten noggrant så det är inte riktigt så riskfyllt som det låter 😁
 
Så är blev det för min vän

2186137D-04E9-4A56-9BE0-7F4D69FA60A9.webp


Den övre är efter. Gjort av en student.
 
Om du tycker 1000kr är överkomligt så kolla om det finns studenter på kliniker som gör det. En ordinarie övervakar studenten noggrant så det är inte riktigt så riskfyllt som det låter 😁

1000 är klart överkomligt. Frågan är om de priserna finns här i Stockholm :cool: Ska kolla!
 
Ricinolja sägs öka hårväxten. Inte så dyrt om det inte funkar.
Om du vill fylla i genom att måla så är Anastasias ögonbrynsskuggor och pennor är fina, köp i butik och be personalen hjälpa till att välja färg.

Just Anastasia verkar få toppenbetyg nästan överallt. Ska kolla mer på dom!
 
Jag tänker inte testa microblading. Jag har viktigare saker att lägga 3000/år på än ögonbrynen. Så det kan ni sluta tipsa om :)
Jag gjorde mina bryn för ett år sedan och de är fortfarande så bra att jag antagligen inte kommer behöva göra om dem på ett bra tag. Så 3000:- om året skulle jag säga låter högt räknat, iaf för mig blir det nog snarare halva summan. Och för mig är det utan tvekan värt det efter alla år med ögonbrynspenna som inte sitter hela dagen eller blir ojämnt om en är stressad.

Det finns en annan tråd om microblading där jag lagt upp bild på hur det blev på mig. Jag hade i princip osynliga ögonbryn innan och är ljus/blond, de anpassar ju färgen efter vad som passar naturligtvis, tar inte svart på alla.
 
Jag gjorde mina bryn för ett år sedan och de är fortfarande så bra att jag antagligen inte kommer behöva göra om dem på ett bra tag. Så 3000:- om året skulle jag säga låter högt räknat, iaf för mig blir det nog snarare halva summan. Och för mig är det utan tvekan värt det efter alla år med ögonbrynspenna som inte sitter hela dagen eller blir ojämnt om en är stressad.

Det finns en annan tråd om microblading där jag lagt upp bild på hur det blev på mig. Jag hade i princip osynliga ögonbryn innan och är ljus/blond, de anpassar ju färgen efter vad som passar naturligtvis, tar inte svart på alla.

Vad bra! Verkar ligga på 5000 här plus att det står att man ofta behöver fylla på inom 12-18 månader, vilket kostar 2-2600 kr drygt. Vilket blir ca 3500/år utslaget. Så verkar som du hör till de lyckligt lottade då.
Ska kolla den andra tråden. Men 3500/år blir saftigt för mig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp