M

Moej

Okej, får väl börja med att skriva att jag vet att nh är en hel "livsstil" om man nu säger så, ett helt tankesätt med mera med mera.

Men ni som inte "kommer ihåg det" (som jag), som kanske inte har hållt på så länge med det, hur ofta kör ni nh-pass? (kanske ska skriva så kallade nh-pass annars blir det väl en massa negativa kommentarer).

Ni andra som inte är så nya får ju förstås också svara :D

Sv: Ofta

Moej skrev:
Okej, får väl börja med att skriva att jag vet att nh är en hel "livsstil" om man nu säger så, ett helt tankesätt med mera med mera.

Men ni som inte "kommer ihåg det" (som jag), som kanske inte har hållt på så länge med det, hur ofta kör ni nh-pass? (kanske ska skriva så kallade nh-pass annars blir det väl en massa negativa kommentarer).

Ni andra som inte är så nya får ju förstås också svara :D

"Nh-pass" för mig är all hantering, kontakt jag har med mina hästar. Hästarna gör ju ingen skilnad mellan själva träningen i sig eller om vi "bara" spenderar tid med dem, gosar med dem, tar en promenad mm. All kontakt/interaktion mellan häst och människa är träning/inlärning för hästen (och människan oxå.) Hästen vet ju inte dina intentioner som du har när du är med den, hästen vet inte när det är tränings-dax eller när ni bara ska ta det lugnt. Hästen lär sig av allt, all kontakt med människor. Viktigt att komma ihåg om man tex lånar ut sin häst till någon............

Så stirra dig inte blind på det där med "träningspass" utan se till att all din hantering/kontakt med din häst är konsekvent och viktig i inlärnings synpunkt. Och att din häst får tid att lära sig det du ber om. Lycka till..

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
499
Senast: Shaggy
·
Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
527
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 083
Senast: soom
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 475
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info