Oförklarlig hälta..

A

aenglah

Jag har en pitbullblandis på 4 år.

I sommras märkte jag att hon haltade och samtidigt kunde skrika till om man ibland busade med henne.
Haltheten kom fram och tillbaka och vi åkte till slut in till en veterinär, han tyckte inte att hon haltade fast jag själv tyckte att jag såg en liten markering på vänsterfram. Hon röntgades iaf på alla ben då jag fick det för samma pris. Han sa att allting såg utmärkt ut.

Nu är det så att när jag tar högerfram och drar rakt fram så skriker hon. Märker redan när jag tar tag i benet att hon inte riktigt vill. Hon skrek även till hos veterinären.
Han trodde att hon bara fått en smäll på en muskel och att hon skulle vila. Det fanns inget han kunde göra åt saken eftersom han inte hade en aning om vad det kunde vara.
Hon var ju halt så jag började trappa ner på alla promenader.

Hon går nu endast ut på två promenader, morgon och kväll resten så går hon bara ut snabbt på tomten. (hon är lös på alla promenader)
Detta har resulterade i att hon slutade att halta och har inte skrikit till av smärta.

Nu har hon denna vecka fått börja hänga med mig till stallet där hon varit lös flera timmar. Tycker inte att hon springer som en tok utan brukar mest ligga på gödselstacken och kolla ut över hästarnas hagar. Men nu så har det kommit tillbaka. Hon är halt. Väldigt halt, skriker till av smärta om man drar fram tassen.

Till saken hör den att detta är en väldigt smärtålig hund. Vilket gör mig än mer orolig.

Vad ska jag göra?

Sv: Oförklarlig hälta..

testa att åk till en annan veterinär med henne.Nånting är ju fel...:confused:

Nu kan jag ju inte uttala mig om just din veterinär, men det är fakitskt långt ifrån alla veterinärer som är bra och kunniga..

Kanske kan du kontakta en hundkiropraktor som kan kolla henne..? Är hon röntgad högre upp än till armbågen? Kanske sitter det högre upp, skuldran?

Hon blev röntgad högt upp så att även skuldran skulle synas om jag nu inte kommer ihåg fel.

Det jag tycker är jobbigt med den här hältan är att jag bokar tid hos vet. och när jag sedan ska dit så är hon så himla mycket bättre och då ser de inte henne när hon är som dåligast. Som förra gången tyckte han inte ens att hon haltade.

Hon släpar sig ju inte fram men det är ändå en kraftig hälta. Däremot blir hon bättre ju mer hon rör sig. Det tror jag har att göra med att hon vänjer sig vid smärtan lite och att när hon inte belastar benet så glömmer hon liksom bort att hon har ont i benet.

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: igbest
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Redfox
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 630
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 750
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar