oflyt som amatör

M

Matilda

Jag har haft oflyt med amatörryttarkarriären så här långt. Första starten fastnade hästen i boxen och blev struken. Andra gången ramlade jag av till start.

Tyvärr finns ingen häst i stallet som passar för mig att rida i amatörlopp och det känns inte helt kul att ringa runt till andra tränare....

Har någon nån bra idé på hur jag ska kunna få en ritt så att jag kommer igång igen? Har funderat på att köpa/hyra en lämplig häst, men det känns som ett ganska stort beslut...

Sv: oflyt som amatör

Usch då, tråkig start! :(

Känner igen fenomenet lite... Tycker inte heller det är så kul att ringa runt men ska ta mod till mig för har heller inte direkt någon häst i stallet jag kan rida på.

Det optimala hade ju varit att ha en egen häst, men jag har tyvärr inte pengarna till det.

Men kan du inte försöka få rida ut några turer för andra tränare? (Om du nu finns på Jägers eller Täby) och på så sätt visa dig framme.

Lycka till! :)

Jag har haft oflyt med amatörryttarkarriären så här långt. Första starten fastnade hästen i boxen och blev struken. Andra gången ramlade jag av till start.

Tyvärr finns ingen häst i stallet som passar för mig att rida i amatörlopp och det känns inte helt kul att ringa runt till andra tränare....

Har någon nån bra idé på hur jag ska kunna få en ritt så att jag kommer igång igen? Har funderat på att köpa/hyra en lämplig häst, men det känns som ett ganska stort beslut...

Hallojs!
Det går inte så bra för mig heller men skam den som ger sig...
Det bästa man kan göra är att ta anmälningslistan och ringa runt. Det kan bli väldigt många "nej tack" men om man spottar på stenen tillräckligt många gånger så blir den blöt tillslut.

Jag har också haft såna tankar som du, att skaffa en egen häst och visst, om man har tid och råd så varför inte men som du sa, det är ett väldigt stort beslut.

Du har haft otur men du är duktig så ge dig inte.

//Lotta

Matilda, är det du som rider hos Bendick?
Bättre lycka nästa gång, tredje gången gillt heter det ju .. :)

Amie heter jag, red ut några turer hos Bendik förra lördagen. (Ingen träningsvärk aaaalls dagen därpå :angel:). Skulle tro att jag dyker upp en sväng imorn också.. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 067
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 754
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
694
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Känner att jag behöver skriva av mig… Jag köpte (räddade) ett varmblod i somras, 6 år gammal, nätt och fin, med super bra lynne, trots...
Svar
17
· Visningar
4 072
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Valp 2024
  • Liten fodertunna?