Övervakningskamera

Novali01

Trådstartare
Ja det är dags att investera i en sån nu. Har fölvakt förstås men vill gärna kunna se/övervaka utan att springa in o ut i stallet hela nätterna. Men jag vill ha tips om bra kameror som inte kostar en förmögenhet, allra helst runt 1500 om det är möjligt. Den ska helst gå att använda med trådlöst bredband o skicka även bilder till min mobil, eller iaf larma dit.

Så förslag tack?
 
Sv: Övervakningskamera

Jag använder mig av en "vanlig" övervakningskamera, kopplat till ett trådlöst mobilt 4G nätverk.
En extra antenn är också inkopplad för att fånga upp mer så det inte blir så hackigt.
Alltsammans har kostat mellan 1500-2000 kommer inte ihåg exakt.
Det hade landat på 1500 om jag inte hade behövt en extra antenn samt 4G.
Prövade med 3G men det var slöare så att säga.
Jag behövde antennen pga att väggarna är väldigt tjocka (betong) och jag hade ingen möjlighet att sätta upp nätverket vid ett fönster.
Hade jag kunnat det hade inte antennen behövts.
Nu har min kamera suttit uppe väldigt länge och är igång dygnet runt, så i slutet av månaden så blir det lite trögt eftersom tiden har gått ut på bredbandet, men det fungerar bra iaf!
Mycket prisvärt!!

Jag har kopplat kameran till både mobil och min dator, ett enkelt klick sen är jag inne oavsett var jag befinner mig :)

Såhär ser det ut
IMG_20130218_144123.jpg
 
Sv: Övervakningskamera

Tänk bara på att köpa en som är godkänd för att ha i häststall. Långt ifrån alla är det p g a de krav som ställs på elektrisk utrustning i stall. Har man fel och det t ex blir en brand så kan man få problem med försäkringen även om det inte är kameran som ställt till det. Det kan också bli problem vid inspektion av stallet från djurskyddet.
 
Sv: Övervakningskamera

Tack för bild o svar! Vi har ju trådlöst inomhus o ca 30 meter till stallet. Nån som vet om det kan funka med överföringen?

Och thunder, kan jag få lite mer detaljer om hur exakt du har kopplat ditt nät? Jag är inte så bra på sånt.

Masse: Tack för tipset, ska kolla det.
 
Sv: Övervakningskamera

Såvida det inte står mängder med träd eller andra byggnader i vägen så är 30 m inga problem, vi har längre än så och det funkar fint.
 
Sv: Övervakningskamera

Det är genom en D-link sida. Det är min sambo som har kopplat och fixat så jag kan tyvärr inte svara helt på det :(
Men om du känner någon data kunnig så kan den personen fixa det utan problem :) Så enkelt ska det vara, bara jag som är totalt oteknisk :p
 
Sv: Övervakningskamera

Drar upp denna tråden igen :)

Har du mörkerseende på din kamera, eller har du tänt i stallet/separat lampa?
Köpte du till ett nytt 4G-abonnemang+sticka?

Är det typ en sånhär?

Vi har trådlöst bredband hemma som når ut till stallet + ett mobilt 4G. Kan man använda en vanlig dongel/sticka med USB uttag som man har till datorn, och kopplar man då den till kameran eller till sin dator? :angel:

Och vad finns det för för/nackdelar med en sådan IP/D-Link och en med mottagare typ denna?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 279
Senast: machafuko
·
Hästmänniskan Jag har en fundering. Jag skaffade en medryttare till vårt sto som stått med dräktig och haft föl innan. Så vi letade medryttare då jag...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 843
Skola & Jobb Kort bakgrund: jag mår psykiskt dåligt. Jag har i ett antal månader varit i kontakt med vc. Jag har fått medicin -- just nu bara...
Svar
6
· Visningar
1 062
Senast: vtok
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 079
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp