A

A-a

Är det någon här som ger sin häst örter av olika slag?
Varför och vad ger du i sånt fall?
Vilka/vem har rekommenderat dig det?
Har det blivit någon förbättring/försämring efteråt?
 
Sv: Örter

HAllå?? Någon som vill ge ett svar eller är det ingen som ger örter till sin häst??

Tacksam för svar :bow:
 
Sv: Örter

Jag ger örter till min häst. Det finns böcker att läsa om detta samt kurser på alternativa utbildningsanordnare. Vitlök och brunalger är generellt bra för immunförsvaret och hjälper till vid infektioner. Älgört är min favorit. innehåller naturligt ämne som verkar smärtstillande och blir "naturlig salicylsyra". Den plockas med fördel under sommaren och finns vid vatten, både sötvatten och saltvatten. ca 80 cm hög och med fläderliknande blommor som luktar lite sött. Detta går att använda tilll människor också. Jag har provat vid lite ledvärk när jag hade förkylning på gång. Läs litteratur eller sök på nätet för att få mer information innan du bara startar använda. Det blir bara mer och mer intressant att sätta sig in i det här området. Ju mer kunskap man får desto mer vågar man testa. Dock inte istället för veterinär när så är befogat men som komplement och förebyggande. :bump:
 
Sv: Örter

Jag ger en örtblandning som heter "Showblend", sedan ger jag brännässlor och rölleka utöver det. Har inte tid att skriva varför jag ger det just nu... Sök på respektive ört så hittar du säkert en del!

Mvh Huntress :)
 
Sv: Örter

ok, tack för svaren! Jag har själv Hästägarens Örtabok som är suverän. Orsaken att jag undrade var för att se om det var många som gav det och varför. Ni står iallafall på min sida =)
 
Sv: Örter

Läs artikelserien i nya ridsport - den tar upp tillskott och vissa örter. Första delen är i numret som är ute nu.
 

Liknande trådar

Hästvård Har en matglad häst men verkar bli väldigt kräsen när maten är blötlagd vilket jag måste vid tillskottet då det är pulver så fundera...
2
Svar
23
· Visningar
1 277
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Min son 4,5 tjatar om adventskalender, sån med choklad i. Ger ni sånt till era barn?
2
Svar
35
· Visningar
2 545
Senast: Lingon
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Om man har sin häst ute från runt 21 på kvällen till 12-13 på förmiddagen, hur kan man skapa sig ett hum om hur stor del av...
Svar
8
· Visningar
598
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp