F

Frasseoo

Är det någon som har erfarenhet av Dodson & Horrels örter.

Jag funderar på att ge min häst Hedgegrow Herbs
eller Show Blends.

Någon som har provat?

/Jenny
 
Sv: Örter

Hej
Jag har provat det mesta inom örter ( på många olika hästar självklart ) och är väldigt nöjd.
Tycker däremot inte att man skall använda örter eller något annat "bara för att göra det "
Men däremot Hedgerow herbs är ett örttillskott av örter som saknas i dagens betesmarker och jag tycker det är helt ok att ge sina hästar.
Blir som en härlig sommaräng i krubban. Ges inte för någon speciell åkomma utan för att bredda hästens foderintag.
Prova du, din häst kommer att bli glad.
Lycka till :)
 
Sv: Örter

Det var precis de två örtsorter som jag valde mellan nu i höst, och jag valde att prova "Show Blend". Luktar gudomligt, smakar minst lika gott enligt min häst, och han har definitivt fått glansigare hårrem!

Tycker att det har fungerat riktigt bra!

Mvh Huntress :)
 
Sv: Örter

som alltid då det gäller NÅGOT man ger...en del funkar på det, andra inte. Ingen häst/människa/hund eller vad det är reagerar likadant...Fungerar inte den tilltänkta saken du ger, så prova något annat.
 
Sv: Örter

Jag har erfarenhet av Mobility och Stroppy Mare.
Båda har gett ett bra resultat, tycker jag.
Gallorna har blivit bättre med Mobility tycker jag.
Stoppy Mare gav helt motsatt effekt första 1,5 veckan, sen har hästen helt klart lugnat ner sig.
 

Liknande trådar

Hästvård Har en matglad häst men verkar bli väldigt kräsen när maten är blötlagd vilket jag måste vid tillskottet då det är pulver så fundera...
2
Svar
23
· Visningar
1 277
Senast: Roheryn
·
Hästvård Brottas med mugg/rasp just nu och idag kom svaret på odlingsprovet. Han har två bakterier varav den ena är resistent. Fick då hippotrim...
Svar
8
· Visningar
721
Senast: tuaphua
·
Hästvård Glanssprayen går åt som smör här hemma. Funderar på att testa denna? Eller vad använder ni vars hästar har tjocka svansar och långa...
2
Svar
25
· Visningar
2 056
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Jag behöver tips på bra torrfoder att ge som kompliment till musch. Jag har en sexmånaders kastrerad dvärgpudel som äter musch med god...
2
Svar
31
· Visningar
2 637
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Hen (han...) var ju omtyckt och trevlig
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp