J

Jaba

Angående örter och andra prepparat som innehåller örter.
Kan man ge dom regelbundet med andra ort varje dag resten av hästens liv? Eller ska man ge dom med mellanrum?

Jag har nämligen fått höra att man enbart ska ge ex förpackningen ut och sedan låta njurar vila. Men själv hittar jag inte något som stödjer den teorien. Alltså att man inte skulle kunna ge en och samma ört hela tiden, varje dag, året rundt.
 
JO det tycker jag oxå. Men så var inte fallet.

Angående gurkmeja har jag fått olika svar på iaf.
Vet du hur det är i det fallet?
 
Jag var på en foderföreläsning i går med en kvinna som säljer ett känt kraftfoder med örter och även separata örter och som jag förstod det är det olika beroende på vilka örter man ger. Vissa skulle man bara ge någon månad om året, vissa behöver ges kontinuerligt en längre period för att ge resultat.
Kontakta någon som är kunnig på örter/köp en bok/maila foderförsäljare?
 
I min örtbok står de varken de ena eller det andra tycker jag.
Får ta och ringa återförsäljaren då.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 796
Senast: AraSlei
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 556
Senast: super
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 805
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 883
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp