Öppna sig (gravid)

Jolanta

Trådstartare
Händer det att man öppnar sig alldeles för tidigt, och vad gör man åt det i såfall?

Hur märker man själv att man öpnnat sig förtidigt?
 
Sv: Öppna sig (gravid)

För att öppna sig måste man ha värkar.
Eller ja, sammandragningar iaf.
Har man kraftiga sammadragningar som kommer regelbundet finns risken/chansen att man öppnar sig.

Man ska inte känna efter själv pga infektionsrisken.
Men jag gjorde det ändå. Var då i v.39+nånting.
Kände att jag var öppen ett par cm.
Det tog några dagar innan förlossningen satte igång efter det. Men det gick fort då. Hade värkar i 2 timmar bara innan han var ute.

Om man öppnar sig för tidigt får man åka in så stoppas värkarna.
Ofta får man kortison. För bebisens lungor ska mogna?
 
Sv: Öppna sig (gravid)

Ja då det händer.....

Jag råkade ut för detta.....men det hela slutade lyckligt trots allt :love:

Jag åkte in i v.28 då jag haft en liten liten blödning. Väl inne konstaterades att jag hade regelbunda sammandragningar (de gjorde ej ont tycker jag) och jag hade börjat öppna mig...
Blev direkt inlagd och fick bricanylsprutor för att stoppa upp "värkarna".
Låg inne ett tag, dock släppte ej "värkarna" utan jag hade hela tiden en massa sammandragningar, men jag öppnades inget mer just då iaf.
Fick åka hem med STRÄNGA order om enbart vila, fick absolut inte bära någonting, inte gå i trappor, inte dammsuga (gjorde mig inte så mycket :angel:) m.m.....
Var inne en sväng i v.34 eller nåt sånt oxå.....
Vi satte upp som mål att jag skulle klara att "hålla igen" till v.37 och det gjorde jag oxå.
Direkt på morgonen när jag var i v.37+1 så gick vattnet och min älskade tös föddes v.37+2 :love:

Men som sagt, man ska INTE känna efter själv, stor infektionsrisk.

Tiden från v.28-37 tyckte jag var FRUKTANSVÄRD, är helt vidrigt att inte få göra någonting och vara fullt beroende av andra (är van att klara allt själv)
MEN kan lätt säga att denna tid var värd varenda sekund :love:
 

Liknande trådar

Småbarn Jag skulle vilja testa att besöka öppna förskolan i kommande vecka för att aktivera 2-åringen när han inte har förskola. Men jag tycker...
Svar
13
· Visningar
1 303
Senast: Badger
·
Småbarn Vi har haft en del sjukstuga här hemma, vilket innebär mindre öppna förskolan och alldeles för mycket tv för tvillingarna på 1,5 år. Jag...
Svar
8
· Visningar
836
Senast: Fille
·
Gravid - 1år Man blir ju galen när man googlar, som gravid får man ju inte göra typ något alls…. Googlar man på jacuzzi så står det att man ska...
Svar
9
· Visningar
1 754
  • Artikel
Hästnyheter Hos Hästak har dörrarna till stallen alltid stått öppna. Här får vem som helst hälsa på. När Anders Kjellson och frun Christina skrev...
Svar
2
· Visningar
912
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp