ögonfärgen ändras när?

Status
Stängd för vidare inlägg.

oz_joj

Trådstartare
bebisar föds ju med blå ögon men när ändras ögonfärgen ifall den nu ändras? är nyfiken om vår bebbe ska fortsätta ha blå eller få bruna...
 
Sv: ögonfärgen ändras när?

Eskil hade blå ögon i fem månader sedan skiftade de gradvis i tre månader över till rent brunt :)
 
Sv: ögonfärgen ändras när?

...fast de hade aldrig riktigt samma klara ljusblå nyans som Vidars (som har blå ögon) utan var lite dovare i färgskalan från början så vi gissade på brunt. Men de kan ju stanna som lite melerade också så man vet inte säkert på bra länge ;)
 
Sv: ögonfärgen ändras när?

min gosse är nu 1,5 år och hans ögonfärg har blivit bruna först nu... jag trodde länge att de skulle nog bli grå-gröna för jag har hört att färgen ändras inte efter året... men men hans ögon är nästan pepparkaksbruna nu:smirk: "
 
Sv: ögonfärgen ändras när?

Vår dotter hade klarblåa ögon ganska länge tror det var först när hon var 1-1½ som de började mörkna och skifta i grön/brunt. Inser att det var länge sen jag tittade vad hon hade för färg :o hon är nu 2½år. Dags att gå hem och titta henne djupt i ögonen ;)
 
Sv: ögonfärgen ändras när?

Min son hade grå ögon när han föddes, fanns inte ett spår av blått i dem.
När han var ca 6 månader blev de mörkbruna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Husky finns ju i en hel del olika färger och teckningar. Vit, svart, svart-vit, brun, brun-vit, viltfärgad, tror jag det heter, grå...
2
Svar
24
· Visningar
1 743
Senast: geting
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 539
Senast: Modest
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 778
Senast: Milosari
·
Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
11 110
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Aggressiv/rädd hund
  • Bästa foder för fin päls
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp