ödlefolk..

Yrja

Trådstartare
det här med att sitta med öppen mun... varför gör de det? Är det för att svalka sig eller hur är det?

Sv: ödlefolk..

För att svalka sig kan det vara ja. Då tycker de att det är alldeles för varmt..

Annars kan tex skäggagamer också öppna munnen och blåsa upp taggarna under hakan om de känner sig hotade...

Annars kan tex skäggagamer också öppna munnen och blåsa upp taggarna under hakan om de känner sig hotade.
Det visste jag faktiskt inte. våran ödla gör det dock inte för att han känner sig hotad - så som han håller på nu - utan det är nog snarare värmen. Finns inget som hotar och han kan sitta under långt tid även när ingen är i rummet. och han stänger munnen när jag kommer in och klappar på honom. det knstiga är att han sätter sig gärna under värmelampan(bredvid värmestenen) när han har öppen mun. om det var för varmt borde han ju välja att ligga i grottan, eller vart som helst förutom där. :confused:

hmm, konstigt.. Ska försöka komma ihåg att kolla om det står något mer i mina böcker och det jag skrivit ut från nätet..

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
641
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 158
Senast: Efwa
·
Kropp & Själ Jag skulle behöva börja använda bettskena igen, men anledningen till att jag slutar är att jag ju tvingas sova med öppen mun och ofta...
Svar
17
· Visningar
795
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 680
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare