Odla grönsaker innomhus?

Ainon

Trådstartare
Någon här som odlar grönsaker (eller annat ätbart) innomhus?
Vad för något har ni lyckats med och vad har varit mindre lyckade försök?
Vad använder ni för kärl?

Hittils har jag bara lite örter (de vanligaste som dill, basilika, timjan, persilja) i köksfönstret, men vill utöka med lite mer ätbart och plocka bort alla "onödiga" plantor i lägenheten.

Sv: Odla grönsaker innomhus?

Smörgåskrasse är väl det det klassiska.
Vet också att mormor odlar/har odlat både potatis och tomat i stora krukor på balkongen :)

Sv: Odla grönsaker innomhus?

Provar för första gången att odla lite, och det har tagit sig väldigt bra hittills :laugh:

Basilika, tomat, chili, citronmeliss och jordgubbar är satta och även omplanterade en eller ett par gånger eftersom de växer så fint. Jordgubbarna är satta från skott/småplantor donerade av en i byn, resten är satta som frön.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
T
Trädgård & Växter Har alltid velat haft färska kyddor, örter och grönsaker hemma men alltid bott i lägenhet med balkong så det har inte blivit av. har...
Svar
11
· Visningar
2 218
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Snart är det vår :love:och jag har ev möjlighet att ha en egen trädgård.. :bump: Filurar lite på, kan man bygga ett eget växthus av...
Svar
6
· Visningar
2 046
Senast: foxy_lejdy
·
F
Trädgård & Växter Jag har tänkt att jag ska börja leva lite mer miljövänligt och eftersom min familj inte har råd att köpa till exempel en ny miljöbil så...
Svar
7
· Visningar
1 231
Senast: Modig_Korn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka