YorkWann

Trådstartare
Min häst har fått nått slags Hängödem vid ena frambenet, på insidan. Ser ut som en liten extrapung typ:crazy: Såg lite bilder på sk ödem här i andra trådar, men detta liknar inte dem, då de ser mer ut som svullnader. Han har inte ont, ömmar inte, ingen feber eller så.

Insekt? Spark? (inte troligt)

Andra ideèr??:crazy:
 
Sv: Ödem?

Något liknande fick min häst vid allergichock förra våren troligen pga knott (eller insmörjning med olivolja). Hon fick kortison av vet samt vila i en vecka. Hennes hängde mellan frambenen och var ganska stort, gjorde heller inte ont, men var lite varmt.
Har ni haft mycket insekter? Har du använt något myggmedel som du inte använt förut? Har du använt något annat nytt (ex. salva, foder etc.)?
 
Sv: Ödem?

aha, knott kan vara boven! Han går på ett bete han aldrig gått på tidigare, ganska mycket hemska flygfän där!
Varmt är det inte heller.
 

Liknande trådar

Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 473
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 477
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 594
Senast: MissFideli
·
Hundhälsa Min ena utreds sedan två månader för kennelhosteliknande hosta och orsaken gäckar veterinärerna. Hjärtat är kollat (pga tidigare...
Svar
6
· Visningar
964

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp