Odds för dräktighet?

Lenis

Trådstartare
Newbie-fråga :D Har just parat min hanne för första gången och det blev en parning med hängning igår och en idag. Tiken har fått kullar innan. Vad tror ni om oddsen för valpar? Är det vanligt att de går tomma fast de parats flera gånger i höglöp? Ska jag låta dem ta en vända till (:o ) innan tiken hämtas eller tror ni det blir för mkt för min lille hanne? Han blir rätt slut fast jag håller i honom när han sitter fast så han i princip somnar i mitt knä.. Har inte fått order från tikägaren om bu eller bä där, tiken är rätt oberörd dessutom.

Hoppas såååå på bebisar, är en jättekul kombination :bump:

Sv: Odds för dräktighet?

Hoppas verkligen att det är renrasiga hundar!!!!!!:confused:

Newbie-fråga :D Har just parat min hanne för första gången och det blev en parning med hängning igår och en idag. Tiken har fått kullar innan. Vad tror ni om oddsen för valpar? Är det vanligt att de går tomma fast de parats flera gånger i höglöp? Ska jag låta dem ta en vända till (:o ) innan tiken hämtas eller tror ni det blir för mkt för min lille hanne? Han blir rätt slut fast jag håller i honom när han sitter fast så han i princip somnar i mitt knä.. Har inte fått order från tikägaren om bu eller bä där, tiken är rätt oberörd dessutom.

Hoppas såååå på bebisar, är en jättekul kombination :bump:

Jo du kan nog utgå ifrån att de blir "småtroll" är tiken parad på rätt dygn och parningen gick bra, och det verkar det ju ha gjort, så blir de flesta dräktiga också.
Vist händer det att tikar gå tomma, men de flesta blir faktiskt dräktiga!

Jo du kan nog utgå ifrån att de blir "småtroll" är tiken parad på rätt dygn och parningen gick bra, och det verkar det ju ha gjort, så blir de flesta dräktiga också.
Vist händer det att tikar gå tomma, men de flesta blir faktiskt dräktiga!

Tack för svaret! :bow: Bara att hålla tummarna nu då :laugh:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
5 385
Senast: regina11
·
Hundavel & Ras Läste ledaren i Hundsport Special om skribentens funderingar ang Danmarks sätt att ta bort alla regler och ersätta med rekommendationer... 2
Svar
21
· Visningar
4 988
Senast: Ramona
·
Hundavel & Ras Är vansinnigt arg, en granne har klivit in och öppnat och släppt ut löptiken till vår hane medan vi var ute och åt lunch. Sambon tycker...
Svar
9
· Visningar
2 707
Senast: Halali
·
Hundavel & Ras (Jag ber om ursäkt om jag skriver rörigt men jag har många tankar och funderingar i mitt huvud) Jag har fått en förfrågan från en...
Svar
13
· Visningar
1 678
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka