Ocicat och/eller bengal

Z

Zephyria

Berätta om era erfarenheter av ocicats och bengaler!

Funderar på att skaffa två katter, antingen bengal, ocicat eller en av varje.
Det jag funderar på är om bengaler är för "vilda" i tempramentet? Någon som har både oci och bengal och kan berätta hur de fungerar ihop?

Vill gärna ha smarta, livliga katter som gillar att leka med varandra, men de ska också tycka om att ligga och mysa.

Har ni dem som innekatter eller utekatter och varför?

:bump:

Sv: Ocicat och/eller bengal

Fungerar alldeles ypperligt!:bump:
Jag har ju båda raserna:D

Det finns annonser på bukes annonsforum på båda raserna just nu*tipsar*:angel:

Mina är strikta innekatter, varför? Jo för jag är rädd om dem, finns många faror utomhus, inte bara bilar, även sjukdommar som jag inte vill få in i mitt katteri.

Vad skulle du säga skiljer de två raserna åt, förutom utseendemässigt?
Är bengalen mycket livligare än ocicaten? Hur pass keliga är de, vill ju trots allt kunna gosa med mina katter?

Blir inte förrän i sensommar eller i höst när jag har ett ordentligt boende.

hej ja har en bengal.han inte allls vild,visst han jagar vädigt mkt o drar n fåglar o möss dagligen men annars e han jättemysig,ingen knäkatt men han är alltid me o ligger brevid o pratar otroligt mkt o sjuk kräsen..älskar han

Jag har två bengaler och de är aktiva. De följer alltid med mig när jag rör mig i huset för att kolla om jag gör något kul. Har alltid sällskap:) Jag började med en kille men han tyckte inte att mitt sällskap var tillräckligt så vi fick köpa en kille till. De har väldigt kul tillsammans. De sover med oss på nätterna.
P1000634.JPG

Jag har åkt 25 mil enkel resa idag för att hämta hem min första raskatt.
En liten bengalhona blev det.
Hon är förbaskat arg på de 2 huskatter som bor här hemma än så länge.
Spottar och fräser som en hel karl. Men jag är helt övertygad om att hon kommer passa perfekt i vårt hem bara hon har fått installera sig.
Men ett otroligt vackert ansikte har hon, så vackert så man smälter!

_MG_3724.jpg

_MG_3720.jpg

_MG_3703.jpg

Är bengaler/ocicats väldigt "revir-tänkande"?

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 385
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag är i valet och kvalet om jag ska skaffa katt, behöver lite hjälp och råd tror jag :confused: flyttade till hus i somras och känner...
Svar
16
· Visningar
2 286
Senast: Flixon
·
Övr. Hund Bästa Buke, hjälp mig att reda ut mina tankar. Vi har som bekant en kastrerad dvärgpinscherhane som är 7 år, han är okomplicerad på alla...
2
Svar
39
· Visningar
4 732
Senast: Eurydome
·
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 544
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?