Och nu då?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är i Alingsås och vet inte vad jag ska hitta på. Några husvisningar är inte på gång, men jag vill inte åka hem heller.

Tidigare under dagen satt jag en stund på biblioteket och glodde på hemnet men det känns mest som blaha-blaha. Det finns ett ganska fint hus i Jämjö, Blekinge, men priset ligger verkligen på gränsen till vad jag skulle klara och blir det budgivning är jag ute ur leken direkt. Jag minns inte när det var visning på den, men det känns ändå inte som någon ide att åka dit.

Om jag åker hem nu så känns det som att jag helt tvärsäkert kommer att få sitta i baracken jag bor i, i ett år till :(. Det känns som helt jävla hopplöst att hinna köpa hus på en annan ort när jag jobbar. Om jag skulle hitta ett hus nu så vet jag verkligen inte om jag hinner med besiktningen och allt annat som ska göras vid ett husköp innan jag börjar jobba igen. Så med tanke på det har jag väl mer eller mindre gett upp om att hitta något i år.

Det här känns bara så trist. Jag funderar på att gå in på Hööks och tröstshoppa, men jag kan faktiskt inte komma på vad jag behöver just nu. Typiskt när man för en gångs skull är i närheten av en hästsportbutik. Hemma finns de ju knappt alls och då blir det ett jäkla sjå när man behöver något.

Mäh... Det tycks inte heller funka.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 008
Senast: kma
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I morse när jag åkte till jobbet noterade jag att det dykt upp en ny Till Salu-skylt vid vägen där man svänger in till exet. Så jag...
Svar
0
· Visningar
235
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit hos lillsyrran i Lund nästan en vecka nu och det har minst sagt varit intensivt och roligt. Så här mycket har vi faktiskt...
Svar
0
· Visningar
218
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det uppstår ju en del frågor medan man sitter och bläddrar bland husannonser. Och var hittar jag svaren? Här på Buke kanske? Det är nog...
Svar
0
· Visningar
254
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama