oanmälda besök

vinkelina

Trådstartare
har inte hört av hur de går för min häst på ett tillfredsställande sätt. var planerat att betäckningen skulle börja i tisdags, om hon var redo, har inte hört nått ännu.

tänkt ja sku fa ut en sväng o kväll, är bara 80 km bort, men skall ja ringa först, eller bara dyka upp

Sv: oanmälda besök

Jag skulle ha ringt först. Jag tycker att det är litet oartigt att bara dyka upp.

Jag har alltid ringt innan jag hälsat på mitt sto på station. Håller med cirkus om att det är lite oartigt att bara dyka upp.

Ring först, då får du ju höra hur det går också :idea:

Själv är jag inte så förtjust i oanmälda besök, jobbigt om man precis är på väg någonstans och tvingas jaga iväg en stoägare man annars hade velat hinna prata med.

Tycker det är lite fräckt att bara dyka upp, jag skulle höra av mig. Så gjorde jag när min var på station (läääänge). Inga problem :)

Jag har inga problem med att stoägare bara dyker upp.
Har jag tid pratar jag gärna, och visar runt.
Annars förklarar jag läget och i vilken hage hästen går, så får ägarna klara sig själva sen.

nå, ja skickade iväg ett sms innan jag startade, tar ca 1h att köra så. men iom att de även är en ridskola så hade hon inte riktigt tid med oss, pratade kanske 5 min. heppan verkade må bra, de hade försökt spruta igång hennes brunst nu, bara att vänta o se.

enda jag egentligen hade att klaga på vad att de tydligen inte kollade hovarna alltför ofta, ja borstade av henne o kratsade hovarna, som var fulla med dynga. kan detta på nått sätt skada henne? menar snarare om det är farligt att inte krattsa ur hovarna varje dag. *paranoid hästmamma*

Nej det är inte farligt att inte kratsa ur hovarna varje dag. Sällan det görs på seminstationer med många hästar som är där tillfälligt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 860
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
2
Svar
24
· Visningar
2 523
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 877
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 823

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka