Nytt rött märke på ryggen....

Lill76

Trådstartare
För några veckor sen pillade jag hål på något jag trodde var en finne på ryggen och det började blöda ohämmat... Det bara rann och tog en bra stund innan jag fick stopp på det. Ett par gånger hände det att det gick hål igen men samma blödningseffekt innan det läkte efter ca 2,5 veckor. Nu finns en ilsket röd upphöjd "prick" kvar som jag inte haft förr... Den är inte öm eller kliar något nämnvärt, men känns väldigt skör... Bör jag kolla upp denna konstiga prick hos läkare?
 
Sv: Nytt rött märke på ryggen....

Det är nog inget farlig men om du känner dig orolig så gå till doktorn. Om inte annat för att du ska slippa fundera på den.
 
Sv: Nytt rött märke på ryggen....

Jag har också ett par ställen med sådana där "knölar". Har tolkat det som att ett blodkärl hamnat nära huden och jag pillar hål på själva blodkärlet och att det sedan blivit en bulle av kärlet just där.

irriterande om man lyckas ha hål på dem eftersom det ju aldrig slutar blöda.... Jag har en på ena näsvingen.
 
Sv: Nytt rött märke på ryggen....

Troligen ett kärlnystan, ett hemangiom. Inget farligt, en liten missbildning bestående av en ansamling av kapillära blodkärl. Dock är de väldigt blödningsbenägna.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag måste höra om ngn haft liknande eller kan ha ett hum om vad det kan vara. Jag har varit i kontakt med VC i förra veckan som sa att...
Svar
3
· Visningar
1 461
Senast: Maoam
·
Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
13 219
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp