Nytt "problem"

Meibla

Trådstartare
Har suttit och funderat lite och precis insett att jag inte har en aning om hur jag ska göra med Mulle när vår bebis väl får för sej att titta ut.
Att hitta en hundvakt är inte det lättaste, då ingen vill ha min hund mer än max 2 min :crazy: , sambon vill jag helst ha med mej in till sjukhuset så han kan inte heller ha honom.
Iofs så har han fått vara hemma hos mamma nu när jag har vart i skolan (1-2 timmar/varannan dag, plus minus nån timme) och det har väl gått sisådär, han stressar ju upp sej och matvägrar totalt tills jag kommer och hämtar honom. Ja, precis så som han alltid har vart. :(

Hur f*n ska jag kunna vänja honom vid att vara utan mej i minst ett dygn utan att han kommer stressa ihjäl sej? :confused: Kan inte gärna ta med honom till sjukan. Sist han var utan mej i mer än 4 timmar så hade han börjat gnaga sönder tassarna och fick lugnande av vet, som inte hjälpte ett dugg. *suck*

Så.. nån som har nåt tips?

Sv: Nytt "problem"

Jag har inget tips att komma med, men det är ju verkligen prio att lösa detta snabbt så att ni har en bra lösning när dagen kommer... För då kan det ju hända att det går undan...

Om din bonnhåla finns inom rimligt avstånd så kan mulle vara här några dagar eller hur länge det nu behövs. Jag är van vid stress-knippen med extrem matte-ångest som gnager på sig själva. Dessutom är jag utrustad med enormt tålamod vad gäller sådant och stor tolerans.

Jo, jag insåg det oxå
Förhoppningsvis så har jag iaf 3 månader på mej... men den kan ju få för sej att komma tidigare. :crazy:

Min bonnhåla ligger nere i Småland, så det är inte så jättenära tyvärr.

Skicka upp han till Jadzia lite innan så får du lite vila innan :p

hmm.. där sa du något :idea: :D
Vem vet, det kanske kan bli en normal hund av honom där uppe :)

Mulles_matte skrev:
hmm.. där sa du något :idea: :D
Vem vet, det kanske kan bli en normal hund av honom där uppe :)

Tycker jag låter som en bra idé.

Jadzia; Du vill inte låna en förvirrad och sjuk Beauceron? :angel:

Jag bor i Jönköpings län. Var bor du? Kanske han kan stå ut här några dagar. Om han inte äter katter :)

Grana skrev:
Jag bor i Jönköpings län. Var bor du? Kanske han kan stå ut här några dagar. Om han inte äter katter :)

vi bor i Gnosjö, katter bryr han sej inte om, så det skulle nog inte vara några problem. Frågan är om ni skulle stå ut med honom :crazy:

Haha, jag kan inte åstadkomma mirakel.

Och nej, någon beauceron vill jag inte ha. Focus får allt stanna hos sin matte, annars får jadzia gråa hår.

Jadzia skrev:
Haha, jag kan inte åstadkomma mirakel.

Och nej, någon beauceron vill jag inte ha. Focus får allt stanna hos sin matte, annars får jadzia gråa hår.

Hum, han äter massor med Kortison och är lite trött? :D

Har en vän som kan passa honom ibland. Han lyssnar inte på henne direkt men äter heller inte upp henne. Det får duga för oss.

Hur långt är det till Habo från dig? Jag är dålig på avstånd, eftersom jag är inflyttad här.
Står ut? Det kan jag väl göra när jag vet det är under några dagar, eller vad du nu vill?

Nä, det räcker med terapi på en knäppgök i det här hemmet. (om det sedan är matte eller hunden får ni avgöra själva)

vet inte hur långt det är till habo, vet knappt vart det ligger :o är väl en 7-8 mil till Jönköping härifrån iaf.

Jadzia skrev:
Nä, det räcker med terapi på en knäppgök i det här hemmet. (om det sedan är matte eller hunden får ni avgöra själva)

:rofl: Ptja.. jag är väl den som behöver mest terapi känns det som just nu :angel:, jag lär bli gråhårig innan jag hinner fylla 25 känns det som, om han ska fortsätta såhär :crazy:

Ska fråga sambon. Jag ska ut till hästarna och grisarna nu. Men kommer in sen igen.
Jag har ca 2,5 mil till Jönköping. Så 10 mil är väl inte hela världen, jag kan ju hämta honom. Och ni kan ju komma hit innan och träffa mig och mina hundar.
Ska bara försöka räkna ut så ingen av mina löper.
Men tycker du det är ok, så PM:a om du hellre vill det.

Liknande trådar

Hundhälsa I början av förra sommaren började min 1½ år gamla borzoi att slicka sig mycket om tassarna. I samband med att vi gjorde...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 402
Senast: Is
·
Hundhälsa Min schäferhane började ju halta när han var 6 månader. Det röntgades och visade sig vara panosteit på rörbenen, alltså inte i lederna...
Svar
5
· Visningar
2 241
Senast: dpmatte
·
Småbarn Usch, sitter här alldeles ledsen för jag känner mej stressad över hur livet kräver att jag är ifrån min dotter så mycket. Går sista...
Svar
5
· Visningar
1 577
Övr. Hund I somras övertog jag en hund som nu precis har fyllt 6. Visste redan då att hon inte kunde vara själv men tänkte med gott mod att...
Svar
1
· Visningar
1 131

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka