Nytt koncept vad gäller vetvård och friskvård för häst

Alexandra_W

Trådstartare
Trillade av en slump över dne här sidan och blev fast i läsning där en stund. Ganska intressant koncept, ska bli ännu intressantare att se om det överlever, dvs om det är möjligt att driva klinik på det viset, jag ser ju att utgifterna lätt kan överstiga intäkterna eftersom man ju utan större kostnad kan kolla upp sin häst för säkerhets skull 'stup i kvarten'.

Men om det överlever och fungerar skulle jag som hästägare VERKLIGEN välkomna mer lösningar i samma stil!

http://www.united-rehab.se/index.html

Sv: Nytt koncept vad gäller vetvård och friskvård för häst

Intressant koncept för alla med trashankar :) jag är med på listan med 1 häst. :angel:

Det låter jättebra, men frågan är om det överlever!?! Nu gäller ju detta iofs travhästar i träning (om jag har uppfattat det rätt..) och då kan det ju faktiskt funka alldeles utmärkt!
Jag är dock inte intresserad av något liknande när det gäller mina hästar. Känns bortkastat med pengar.. mina hästar träffar bara veterinären när det är dags för vaccinationer.. *ta i trä*

myfairlady91 skrev:
Det låter jättebra, men frågan är om det överlever!?! Nu gäller ju detta iofs travhästar i träning (om jag har uppfattat det rätt..) och då kan det ju faktiskt funka alldeles utmärkt!
Jag är dock inte intresserad av något liknande när det gäller mina hästar. Känns bortkastat med pengar.. mina hästar träffar bara veterinären när det är dags för vaccinationer.. *ta i trä*

Jo det ska bli intressant att se om det överlever. Det gäller ALLA hästar btw, men jag tror att huvudmålgruppen är trav och galopphästar i träning. Det är deras ägare som är mest betalningsvilliga ;) (Kolla vad det kostar att ha en dylik i träning t ex, och så att de inte får ha samma fina försäkringar som ridhästarna). Men de tar emot alla hästar oavsett ålder, ras och användningsområde på det där United Rehab (jag har lusläst och det finns en mening som klart talar om att alla hästar är välkomna, men målgruppen är ju trav/galopphästar i träning, iaf än).

Det fanns en tid när mina hästar bara träffade vet för vacc och tandrasp med. En väldigt lång tid. Jag undrar när den ska komma tillbaka, och vem som bestämde att jag skulle bli huvudsponsor för Sveriges Veterinärer :devil:

Tycker iden är genial.
I och med att trav och galopphästar inte kan ha samma försäkringskydd (tack och lov) som ridhästarna är detta intressant.
Jag skulle direkt hänga på med minst 2 hästar om det inte var så långt till Tingsryd...

Grejen går ju ut på att man har möjlighet att kolla upp hästarna INNAN det blivit allvarliga skador.

CK skrev:
Tycker iden är genial.
I och med att trav och galopphästar inte kan ha samma försäkringskydd (tack och lov) som ridhästarna är detta intressant.
Jag skulle direkt hänga på med minst 2 hästar om det inte var så långt till Tingsryd...

Grejen går ju ut på att man har möjlighet att kolla upp hästarna INNAN det blivit allvarliga skador.

Jag är månne rätt rejält skadad med tanke på mina hästars förkärlek för att drabbas av alla möjliga och omöjliga saker, men låg det inte i Tingsryd utan häruppe skulle jag utan en sekunds tvekan ansluta mina hästar TROTS att de har 'ridhästförsäkringar' och har veterinärvårdsförsäkringar upp över öronen. Och Kele har fast självrisk dessutom och otroligt högt tak i vetvården. För Vision skulle det där vara DRÖMLÄGET. Han har reservationer för alla fyra benen på sin försäkring sen T-märkningen. Men jag skulle gärna vilja kolla igenom honom med jämna mellanrum för att se så han fortfarande är så fräsch som jag tror, och för att direkt kunna se när/om han drabbas av kompensationsproblem. Och då är de där pengarna i medlemsavgift 'inga pengar alls' egentligen.

Och jag har terrat folk med länken, och jag vet flera ridhästkompisar som utan tvekan skulle ansluta sin hästar, trots att de har de mest heltäckande försäkringar man kan finna. Mn hur bra försäkring man än har så täcker de INTE att 'kolla upp bara för säkerhets skull'.

Så, jag tror faktiskt det finns en marknad för fullförsäkrade ridhästar med, ifa bland oss arma stackare som den hårda vägen fått lära oss vad som kan hända med lite otur ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka