Nytt foder och ny "sand"

MissFideli

Trådstartare
Idag köpte jag Eukanuba, den bästa av det dom hade enligt djuraffären. Vet flera allergikatter som klarat Iams så jag hoppas på att detta går.
Sen köpte jag Cat's Best Öko Plus som är nån form av komposterbart strö som klumpar sig bra enligt många och är luktfri. Eftersom den inte är som sand, så tänkte jag ha en låda med detta och en med vanlig sand i för att ge dom valmöjligheter.

Nån som har nått att säga om nått av ovanstående?

Sv: Nytt foder och ny "sand"

Jag är ingen expert men har efter efterforskningar kommit fram till att just Eukanuba är det torrfoder som håller högst kvalitet. Mina katter är även väldigt förtjusta i det.

Sanden har jag ingen erfarenhet av.

P.S.
Finns här nån som vet hur svårt det är att ligga i soffan och skriva på laptopen med en 6 kg katt på magen som tvättar sig intensivt?
D.S

Ströet kan jag inte säga något om, men du har valt ett vettigt torrfoder iaf.

Åh vad bra!! Jag hoppades att du skulle tycka det :p Yoga går ju på kortison nu och det kan tydligen öka hennes hunger. Vad tror du om att jag tar bort torrfodret när jag inte är hemma? Vissa dagar kanske det inte ger mycket, men vissa dagar kan det handla om kanske upp till 8-10, är det för mycket?

Det kan nog vara lämpligt att ta undan torrfodret när du inte är hemma och så får du försöka väga henne regelbundet och se vad som händer med vikten.

Jag tycker inte att 8-10 timmar är för lång tid, mina katter brukar få klara sig utan mat så länge ibland och de lever fortfarande och mår väl.;)

Kan tyvärr inte väga henne, har ingen våg. Men det handlar förhoppningsvis "bara" om 3-4 v, så jag hoppa sinte hon går upp för mycket om jag inte ger henne helt fri tillgång.

Min vuxna katt som jag köpte för tre veckor sedan hade med sig Eukanuba som hon älskar och verkar må bra på, så det ska jag fortsätta med. Har också hört att det ska vara ett väldigt bra foder.

De skickade även med en påse Hill`s tror jag att det hette, som var mot hårbollar. De blandade båda sorterna i samma skål och de sa att hon tyckte jättemycket om båda sorterna. Men jag tyckte att det såg lite konstigt ut :crazy: när hon åt, så jag delade upp fodret i olika skålar. Då såg jag att hon bara åt av Eukanuba inget av det andra. Så det har jag gett bort till syrrans utekatter.

Men jag har köpt Royal Canin för maine coon och har i en annan skål bredvid, och det tycker hon jättemycket om. Det är ju större bitar att knapra på. Så nu äter hon av båda sorterna. Tänkte låta henne få det så i fortsättningen. Kan väl inte vara farligt tycker jag.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Katthälsa Tjipp. Relaterat til att tant Spiggson (cornish, 10 år) fått alltmer problem med svamp och sårigheter* i tassarna på äldre dar överväger...
Svar
11
· Visningar
1 196
Senast: Nahar
·
Katthälsa Jag har två innekatter, en hane och en hona, båda kastrerade. Honan vart nyligen kastrerad och då fick jag med mig 400g...
Svar
2
· Visningar
1 261
Senast: _FiA_
·
Övr. Katt Tänkte göra en radikal förändring nu för mina pälsbeklädda flickor. Sanden ska bytas, fodret ska bytas ut och dom ska gås igenom av...
Svar
10
· Visningar
1 045
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama