Nyopererad och nerkissad!

Sinfonie

Trådstartare
Min katt opererades tidigare idag, alltså fortfarande ganska borta.
När jag gick in till henne nu hade hon krupit från sängen till golvet (mot lådan) och låg på golvet, i sitt egna urin.:crazy:

Hon är absolut inte i tillstånd till att orka tvätta sig, så jag undrar ska jag försöka tvätta rent henne, eller är det bättre att vänta till imorgon och se om hon orkar själv?
Operationssåren har vad jag kan se klarat sig från urin, men den långhåriga pälsen är genomvåt.. :crazy:

Sv: Nyopererad och nerkissad!

Torka bort det värsta med en varm och fuktig handduk, men vänta med grovrengöringen tills hon piggnat till mer.

Jo, efter att hon kissat ner sig en gång till på bar någon halvtimme så försökte jag torka bort det värsta, och det mesta fördes nog över till mina byxor.. det blev fart i henne när hon märkte att det blev blött.
Hon sprattlade ordentligt, så jag vågade inte tvätta mer, ifall stygnen skulle gå upp (hon har stygn efter kastrering + borttagning av tumörer = stygn över nästan hela buken..)

Liten då. Låt det vara, hon kan ta hand om det när hon vaknat ordentligt.

Fast jag blir alldeles rörd över att hon försökt ta sig till lådan trots allt. Är dom härliga eller :love:

Ja, verkligen!
När hon kom hem, låg hon nerbäddad i max 10 minuter, sen släpade hon sig till lådan (benen bar ju knappt) och kissade precis utanför, eftersom hon inte kunde ta sig in i lådan.
Helt plötsligt blir det charmig med en katt som inte tar sig till lådan ;) :love:

Eller hur ;)
Jag levde med en icke rumsren kisse i 7,5 år och det var inte charmigt nånstans då. Men vid sånna där tillfällen är det bara gulligt med kiss på golvet :confused: :laugh:

Ja, precis.
Vi är allt konstiga ;)
Hon har alltid varit noga med att gå på låda, sist hon var sån här var hon sydd, då fick hon bara tillgång till låda dagtid (för att hålla borta andra katten från henne, så hon inte pillade bland stygnen när vi sov).
Hon satte sig snällt på lådan morgon och kväll och utförde sina behov, inte en enda gång utanför.

Ja, att han däremot någr dagar senare blev förbannad för att hon inte fick komma ut utomhus, och då pissade ner halva cilis lägenhet är en annan sak :angel:

Precis! allt som hände tidigare än i går är presriberat! ;)
Men vi fick reda på att hon är en naturbegåvning när det gäller att gå i koppel (och snyggast var hon ju, med sina blåa huvtröja med texten "DIVA" på ryggen, för att skydda stygnen).
Hon följde mig som en liten hund, skuttade runt och var allmänt överlycklig att få pulsa i snön :love:

Åh, så var min huskatt :love: Hon kom och hämtade mig (utekatt) när dom hade plogat upp stora högar med snö, för då skulle jag jaga runt henne i dom och kasta lösa snöbollar på henne som hon skulle fånga i munnen :love:
Usch vad jag saknar henne :cry:

Vilken mys! :love:
Så gulligt när man kastar snö, dom hoppar efter och ser lika oförstående ut varje gång den flygande snöbollen försvinner ;)

Ja, det hör ju till :D
Små snöleoparderna (det gäller ju att kamouflera sig!)

Min hankatt gjorde lika dant efter kastrering.
Han vaknade upp ur sin sömn o ålade sig iväg. Bajjade på sig lite granne och kissade även. Han ville ju säkerligen gå till toaletten.
Han slocknade igen. Vaknade nån timme senare, vinglade iväg mot toan, men trillade för tidigt o kissade på sig en skvätt igen.

När han vaknade på riktigt sedan så gick han på toa o allt var frid o fröjd igen.

Bajsat ner sig är nog mindre trevligt än att kissa ner sig..

Hon kissade för fullt hela natten tyckte jag (var nog droppet som spelade in), lite segt att ta sig upp klockan sex för att jobba..

Men nu är hon så pigg så, har orkat tvätta sig lite (under uppsikt) :)
När jag kom hem på lunch överföll hon mig, hon hoppade på mig, jamade, pussades och gned sig så hon for omkull flera gånger :love:
trots att jag tvångsmatat i henne smärtstillande går det väldigt bra att pussa på mig ändå :D

Min hona har ett speciellt "jag-behöver-kissa-mjau" som han använder för att bli utsläppt. Hon gillar nämnligen inte lådan.

Det var praktiskt när hon hade kastrerats, för då jamade hon bara lite, så kunde jag bära henne till lådan i tid! :)

Haha, våran katt är helt galen när han vill ut. River på vår sovrumsdörr o jamar så sorgligt tills vi kommer upp o släpper ut han.
Hehe

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 383
Övr. Hund Istället för att skriva hackiga och frustrerande trådkap i samtliga trådar om Doris får hon nu en egne tråd för er som vill följa...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 947
Senast: Gnist
·
Övr. Katt Detta kommer säkert vara osammanhängande o lite luddigt men jag är otroligt upprörd o ledsen just nu... Vid 12-tiden idag så hade jag...
2
Svar
32
· Visningar
8 024

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka