nyopererad med tratt

T

tazza

Tazza opererades för livmoderinflammation igår :(
och hon kan bara inte ha den är eländiga tratten!
I går kväll dundrade hon omkring som Nalle Puh med honungsburk över huvudet.
Vänjer hon sig tror ni? Jag var tvungen att ta av den när hon inte kunde ta sig uppför trappan för att den fastnade i trappstegen :angel:

Sv: nyopererad med tratt

Hon har ju denna för att hon inte ska klia/bita upp stygnen.Du kan ta av den en stund ifall du vill men då måste du ha koll på henne precis hela tiden så att inget dumt händer.

tro mig hon vänjer sig, hur hopplöst det än verkar..
Min hane hade tratt en gång, han gick in i allt och allla, men han vande sig efter ett tag och blev ritkgti skicklig

Jag brukar ta bort den när vi är vakna och kan vara i samma rum.
Minns min förra hund som satt hela natten när han hade tratten, när man tog av den på morgonen slocknade han i en lite trött hög!

Man kan använda munkorg istället för tratt. Många hundar trivs mycket bättre med det.

Jag tog bort livmodern på min vovve i våras,och hon är stor,men tratten var större..Så på nätterna stängde vi för vissa rum,och "handikappanpassade" köket! Så kunde både vovven och vi sova!
På dagarna fick hon vara utan tratt under fullständig kontroll!

fick tipset att sy en slags kropps strumpa eller vad man ska kalla det
i töjbart tyg ganska tajt som går från manken till svansen. som en tub kan man säga

dom når inte att slicka och dom slipper tratten

sy den inte för hårt så den trycker mot såret men tillräckligt så den sitter på plats.

min hund hade också tratt för inte så länge sedan, pga fukteksem vid pungen.
tyckte så synd om honom så jag klippte hål i husses gamla kalsonger!
funkade faktiskt jättebra!

edit.. kom på att stygnen borde sitta på magen/buken och då gör ju inga kallingar i världen nån nytta :p

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 508
Senast: Sel
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 742
Senast: Shark
·
Övr. Hund Tack SWAT ? Tror jag? Och alla andra som kom med tips i en tråd där jag hade problem med min flummiga hund. Jag tog åt mig av tipset...
Svar
14
· Visningar
2 728
Senast: Gabbi
·
Övr. Hund Alla drabbas vi ju då och då av perider då man inte har så mkt ork eller inspiration till saker. Jag är just nu i en sådan. Det hade...
2
Svar
26
· Visningar
2 765
Senast: Fan of Bill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka