Nyopererad 11 v kattunge

Cyllene

Trådstartare
Igår kväll var lilla Fina halt på höger bak. Det visade sig att höger bakknä hoppat ur led så illa att det inte räckte med att rätta till, de var tvungna att operera och sätta in stift för att stabilisera. Operationen gick bra (opererades idag) men hon var mkt medtagen och hade framförallt mycket ont.

Imorgon får jag hämta henne om allt går bra, men nu kommer problemet - jag är inte van vid katt-konvalescenter! :cry:

Jag tar tacksamt emot alla tips. Jag tror inte det är några problem att hålla henne lugn, däremot vad göra med brorsan som kör rally över hela huset.

Är glad för all input, både gällande henne och understimulerade brorsan! De pratade om 3-4 veckor innan hon är återställd.

Mvh Elin

Sv: Nyopererad 11 v kattunge

Detta hände min systers katt i våras. Vi vet inte riktigt vad som hänt honom men höften var ur led och kan skulle sitta i bur i 7 veckor(!). Han var då 1 år gammal.

Det hon gjorde var att ha honom i hundburen. Hon har en collie så det är en ganska stor bur men som han inte kan stojja i. Där fick han bo till en början och sen lät hon honom komma ut dagligen och vistas i huset och på deras tomt när hon hade uppsikt över honom. Så att han fick se och göra annat. Hon har 2 andra katter, varav en helbror, men det fick gå ändå. Se till att de friska katterna inte är på den sjuka för mkt.

Man får ju försöka känna efter lite. Hennes katt låg ju relativt lugnt i buren trots att de andra var utanför. Men en 11 veckors kanske är lite mer aktiv. Då kanske man tvingas ha dem i olika rum. Jag tror annars att det är bra för den sjuka att ha den andra att titta på och även hälsa på genom gallret.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka