Nyfiken på hästens stam

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Shout Whisper
  • Startdatum Startdatum
S

Shout Whisper

(Flytta gärna om tråden hamnat fel)

Är så väldigt nyfiken på min hästs stam, vad det är för hästar i den, raser, nedärvning, släktingar, om den är bra osv. men känner att jag själv inte är någon höjdare på det området, så ni kunniga får gärna berätta lite för mig! Skulle vara jättetacksam för det :bow:

28273544.jpg

28273527.jpg

28273528.jpg

28137023.jpg

Sv: Nyfiken på hästens stam

Caruso född 1977 Holsteiner svartbrun 1.68.
HLP 102.04 (32 av 64 hingstar)
Placeringar i svår hoppning.
I avel i Holland 1980-1985.
I Hessen, Tyskland 1986-1999.
2 godkända söner i Tyskland, båda Hessisches Warmblut.

Han har i Tyskland 281 avkommor med tävl.liscens varav 3 har placeringar i S-dressyr och 6 i S-hoppning.
Tyskt avkommeindex
Dressyr 74 (91%)
Skritt 76
Trav 75
Galopp 73
Ridbarhet 68
Hoppning 100 (85%)

Ett tips, sök på de olika namnen i stammen här på buke, mycket intressant brukar då dyka upp om man är lite envis!
Till och med jag som inte är så insatt känner igen flera namn i din häst stam så en sökning kan nog ge en hel del!

Tack till båda 2! Känner till endel av hästarna i släkten men var inte helt säker på bla. pappan ;) Såg nu att han är kusin med Flyinges Santa Cruz :D Får söka runt lite här på Buke!

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 919
Senast: ildiko
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
12 016
Senast: Görel
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 895
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka