Nyfiken på Galopp? Steg 1-kurs i vår!

N

Ninniw

steg1kurs.jpg

Ursäkta min usla scanning…

Sv: Nyfiken på Galopp? Steg 1-kurs i vår!

Med risk för att detta klassas som reklam…
Såg att det är kurser för de som är galopp intresserade nu i vår till överkomliga priser. Vad jag förstår det som så riktar sig dessa till personer som är nyfikna på galopp, så det är absolut inget krav på att man skall kunna någonting om galopp. Men de lämpar sig även till de som har begränsade kunskaper i ämnet.

Vad jag har hört hade de trevligt senast…

Några av de aktiva här på buke har gått dessa kurser och kan säkert berätta och tipsa om boende.

Jag var på den kursen förra året, vi hade trevligt. Mycket information som var intressant. Vi gick igenom t.ex. Hovar och anatomi, galoppens historia, träna på landet och annat nyttigt.

Kursen var värd varje krona.

Har jag fattat rätt om att det är den kursen man bör gå innan man söker till amatörtränarkurserna????

Jag tror att du MÅSTE gå den innan steg två om du inte har dokumenterad erfarenhet av galopp innan.

Detta är steg 1 kursen till att gå steg 2 kursen efter det och praktik kan du ansöka om amatörlicens.

Vill bara påpeka att kursen inte bara vänder sig till blivande amatörtränare. Utan är tänkt att fungera som en introduktion till galoppen. Parallellt med undervisning görs besök i stallar men framför allt är kursen en möjlighet att få svar på frågor och funderingar som många ”oinvigda” går och ruvar på…

Om inte annat så är kursen en social samankomst, ett forum att möta andra som står inför samma problematik och funderingar…

Buke i all ära, men det är svårt att ”visa upp” galoppen på forumet, jag med flera andra svarar gärna på de flesta sorters frågor. Men när det kommer till sadlings tekniker, banornas utformning och träningsupplägg är det klart bäst att få en guidad tur där du kan ställa frågor på plats, på någon av banorna… =) Om inte annat för att själva kunna fundera och reflektera över de svar som man kanske tidigare fått på sina frågor…

Genom observation och upplevelse skapas några av de absolut bästa reflektionerna.

oj, anmälning senast den 16:e. Är inte det typ i dag!
Får skynda mig då:)

wizo skrev:
oj, anmälning senast den 16:e. Är inte det typ i dag!
Får skynda mig då:)

Det stämmer, den 16e.

Men skulle det vara så att någon ser detta lite försent tycker jag att ni gott kan maila och fråga om det finns restplatser, har ni tur så! Fråga kan man alltid!

Ha det så kul!

Liknande trådar

Ridning Söker hjälp från er som är erfarna i piggare hästar! Själv så föredrar jag en lugnare typ där man behöver driva på, och där det överlag...
2
Svar
22
· Visningar
3 412
Senast: Mabuse
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 355
Senast: shia
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 529
Hundhälsa Den 30/11 var jag hos veterinären med min yngsta hund (hon är 13 månader) eftersom jag hade märkt att hennes lymfknutor vid halsen var...
Svar
5
· Visningar
2 065
Senast: Nirvana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka