Nyfiken på bedömningen!!

S

Sassa

Eftersom jag inte har tålamod att vänta på SIF för att få tillgång till world fengur undrar jag om det är någon här som kan tala om vad min hästs mamma har för bedömning. Jag vet att hon ska vara 2 klass, men inte vad hon har för poäng. Mamman heter Tvista fra Hakoti. Om det är någon som mot förmodan har en bild på henne, så skicka den också!! Pappan vet jag däremot om för han är Odur fra Brun.

Snälla stilla min nyfikenhet!!:bump:

Sv: Nyfiken på bedömningen!!

Hejsan,

Om jag har hittat rätt. Så har hon två bedömningar.

1998-06-13: Totalt: 7,68

Exteriör : 7,55

Huvud : 8,5
Hals-Manke-Bog: 7,5
Rygg och kors: 8,0
Proportioner : 8,0
Ben (kvalitet): 7,5
Benställning: 7,0
Hovar: 6,5
Man och Svans: 4,0

Ridegenskaper: 7,81

Tölt: 8,5
Trav: 8,0
Pass: 5,0
Gallopp: 8,0
Vilja: 8,0
Lynne: 8,5
Helhetsintryck: 8,5

..................................
1999-05-26: Totalt: 7,67

Exteriör : 7,63

Huvud : 8,0
Hals-Manke-Bog: 7,5
Rygg och kors: 8,0
Proportioner : 8,0
Ben (kvalitet): 7,5
Benställning: 7,5
Hovar: 7,0
Man och Svans: 3,0

Ridegenskaper: 7,71

Tölt: 8,0
Trav: 8,0
Pass: 5,0
Gallopp: 8,0
Vilja: 8,5
Lynne: 8,0
Helhetsintryck: 8,5
Skritt: 7,5
Långsam tölt: 8,0

//Jozzi

Tack för det!!! :bow: :bow:

Undrar bara en sak, för man och svans har hon fått 3,0, hur kan man få det när 5,0 ska vara noll? man kan väl inte få minus? Dessutom sa säljaren att hon ska ha super mycket man och svans, så jag får inte ihop detta :smirk:

Här är iaf några bilder på min häst, hon blir tre i sommar och har redan mycket man och svans

http://s83.photobucket.com/albums/j285/Hnota/?action=view&current=070313019.jpg

http://s83.photobucket.com/albums/j285/Hnota/?action=view&current=070316028.jpg

Hnota

Om du är kär, vad tror du då jag är!! :)

Jag har haft henne i tre veckor (direkt importerad från Island) och hon kan redan ledas och borstas. Det tycker jag är jätte bra framsteg med tanke på att honknappt sett en människa förut...:D
Hon är väldigt nyfiken och vill vara med överallt, forttsätter det så, så ska det nog inte vara några problem att rida in henne senare...hoppas jag..:smirk:

Undrar bara en sak, för man och svans har hon fått 3,0, hur kan man få det när 5,0 ska vara noll? man kan väl inte få minus? Dessutom sa säljaren att hon ska ha super mycket man och svans, så jag får inte ihop detta :smirk:

Förut så var bedömningsskalan för man och svans 0-5,0, så 3,0 blir ju lite över medel då. Numera bedöms det som dom övriga delmomenten dvs 5.0-10.0

Förut så var bedömningsskalan för man och svans 0-5,0, så 3,0 blir ju lite över medel då. Numera bedöms det som dom övriga delmomenten dvs 5.0-10.0

Jaha, men då kan ju inte exteriör bedömningen stämma riktigt eller??
jaja, det va inte så viktigt, jag va mest nyfiken.
Tack för förklaringen iaf!

Hej! Jag e lite nyfiken på vad hon kostade ungefär? :banana:

Hej! Jag e lite nyfiken på vad hon kostade ungefär? :banana:

Jadu, än så länge har hon kostat 46000 men eftersom planet gick till Danmark så kommer jag väl få en transportkostnad snart också, så om jag ska räkna med den så blir det nog några tusenlappar mer. :smirk:
Varför undra du?

Jaha, men då kan ju inte exteriör bedömningen stämma riktigt eller??
jaja, det va inte så viktigt, jag va mest nyfiken.
Tack för förklaringen iaf!

Tror inte det räknades in i exteriörbedömningen då utan låg som en egen del utanför, som en upplysning ungefär

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka