Ranger
Trådstartare
Jag blev så irriterad på mig själv på lektionen igår. Kändes inte som att jag fick flyt i knappt någonting. Förra tordagen kändes det betydligt bättre. De saker jag hade störst problem med och tänkte be om hjälp med är:
- Jag får inte ordentligt fart på honom (han= sv vbl), särskilt när han skrittar. Jag tycker jag jobbar aktivt med skänklarna, smackar på och petar till med spöet på rumpan då och då. I bästa fall tar han några snabbare steg och sedan är det tillbaka i snigelfart. Läraren behöver nästan bara titta på honom så sätter han fart.
- En lektion då vi red utan stigbyglar gick det ganska bra att sitta ner i traven men med stigbyglar är det stört omöjligt. Jag studsar som en gummiboll. Tips mottages tacksamt
- Förutom första lektionen har det gått bra att ha kvar foten i rätt position i stigbygeln när jag travar. Men igår kom jag flera gånger för långt fram och hade till sist övre delen av stigbygeln mot skenbenet. Farligt och inte det minsta skönt. Kan det berott på att jag nog hade aningen kortare stigläder än förra lektionen?