Nybörjare!

r_freddy

Trådstartare
Hej alla!
Jag ska precis börja köra min ena häst, han är sen tidigare inkörd men det var länge sedan :)
Nu till problemet jag har köpt en bröstsele från equilex och en rockard. Men när jag satt dit alla saker i dag så var det ca 4cm på var sida om hästen där man fäster skaklarna. Problemet var när man försökte svänga så petar ena skakeln in i magen på honom och draglinan hamnar på benet :confused: Är det för tajt mellan skaklarna eller ska svängeln vara bredare :confused: Lite svårt att förklara hoppas någon kan hjälpa mig :bow:

Sv: Nybörjare!

det låter mest som att det är för brett mellan skaklarna(allra längst fram alltså) eller hur menar du med 4cm på var sida? som står ut från hästen eller?

om draglinorna ramlar ner på benen så kan du ta täckes remmar(sånna vid benen) och "hänga upp" draglinorna men de måste vara i en rät linje du får lixom inte bryta linjen. men bara så de inte kan ramla ner.

och så låter det som att du har satt skaklarna i ett lågt fäste alltså när man inte sätter upp skaklarna så blir det att de stör hästen i rörelserna.

Liknande trådar

Trav Hej! Jag har nyligen köpt mig en rockard och ska börja köra lite grann. Går även en kortkurs på Åby Travet för nybörjare inom körning...
Svar
2
· Visningar
2 088
Senast: Texaz
·
F
Körning Hej hopp! Det var länge sen jag var här men det är kul att se att jag fortfarande känner igen vissa namn här sen när jag började med...
Svar
16
· Visningar
2 190
Senast: flickancarra
·
Körning En bekant har köpt en shettis som är inkörd och van att köras. Vi båda därmot är helt nybörjare på körning. Selen är en bröstsele men...
Svar
14
· Visningar
5 425
Senast: _L_
·
Körning Har nu skaffat en shettis till min 3½ åriga dotter, och jag tänkte hjälpa till att motionera honom genom att köra honom:) Har tidigare i...
Svar
2
· Visningar
1 417
Senast: Bubbaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama