Nybörjare

G

Gentle shark

När man vill börja med western vad är det första man kan göra?
Finns det nåt man kan träna uttan att rida för tränare?
Tacksam för svar :banana:

Sv: Nybörjare

Tanken är god, men jag föreslår ändå att du tar reda på vart din närmaste westernklubb finns och går med i den.
Om du är med på en clinic eller tar hjälp av någon erfaren westernryttare i klubben kommer du nog snabbt igång med din ridning.
Detta ställer inga krav på dig gällande tävlingar eller fantastiska prestationer, utan är bara en god början på nåt nytt.
-Dessutom kommer du med i en härlig gemenskap och kan vara med på andra aktiviteter som anordnas av din klubb, exempelvis teorikurser, ledarskapsträning, långritter, grillkvällar, mm... förutom tävlingar då, om man är intresserad av det:bump:

Jag tänker bara så att om du går den vägen är risken mindre att du hamnar i situationer där du kör fast och inte hittar lösningen på det uppkomna problemet, eller om du behöver nya infallsvinklar...

Hoppas du förstår min tankegång:) .

Välkommen i westerngänget!!

Enar

Sv: Nybörjare

Kul att du är intresserad av western!:)

självklart är det bäst att ta hjälp av en tränare, men tills du gör det så tipsar jag dig att gå till biblioteket och låna lite böcker om western ridning. det finns flera bra, rolf carlsson har skrivit en som heter westernridningens grunder om jag inte minns fel..

det du kan prova att göra på egen hand är ju att träna på grunder, att hästen flyttar undan för tryck från skänklar/ tyglar. stannar när du ber det osv..
lycka till och välkommen i gänget!

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 596
Senast: Nepenthe
·
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
330
Senast: Sryoqwe
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 110
Senast: cewe
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 324
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka