Nya Zeeland tar bort krav på nosgrimma vid tävling

I tider av hård granskning ska regeländringen visa vilja att förändra ridsportens traditionsenliga utrustning. Det är ett av skälen till att nosgrimma numera är valfri vid alla nationella tävlingar i Nya Zeeland.

Heja! Hoppas nu att fler länder tar efter! Tycker det är helt absurt att det ska vara krav på att använda "mer än vad som behövs" när det gäller utrustning. Framförallt om man kollar på tex dressyren där det ska ge höga poäng att ha en lydig häst som svarar på små hjälper, borde det inte ge pluspoäng då om hästen kan göra det när du rider utan skarpa bett, sporrar och spända nosgrimmor?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sportbladet har tidigare avslöjat hur dressyrhästar tappar syret i tungan och plågas av hårt spända nosgrimmor. Efter granskningen tar...
Svar
0
· Visningar
68
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 508
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 140
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 374
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka