Arabis
Trådstartare
Har läst ngn stans, ( fråga mig inte var) att det kommer krävas vaccinering 2 ggr/ år. Hörde av en kompis att det gäller alla större tävlingar även i Sverige, då även de lägre klasserna ( 50 km), om det är på tex en Nationell tävling. Men hur funkar det??
Du behöver ju inte mer än lokal licens om du rider 50 km, även fast NM kan gå på samma tävling.
Kan det vara så att det gäller bara den nationella/ internationella klassen??
Ngn som är mer insatt än jag? Om jag vill rida en 50, el 80 km, skall jag behöva vaccinera om för det?
Likaså de som vill testa distans för första gången, dom vet kanske inte att du måste ha vaccinerat 2 ggr/ år, då går vi ju miste om VÄLDIGT många nya som kanske vill prova på vår sport. Kan det verkligen vara så??
Jag som fattat fel?- Rätta mig..
Du behöver ju inte mer än lokal licens om du rider 50 km, även fast NM kan gå på samma tävling.
Kan det vara så att det gäller bara den nationella/ internationella klassen??
Ngn som är mer insatt än jag? Om jag vill rida en 50, el 80 km, skall jag behöva vaccinera om för det?
Likaså de som vill testa distans för första gången, dom vet kanske inte att du måste ha vaccinerat 2 ggr/ år, då går vi ju miste om VÄLDIGT många nya som kanske vill prova på vår sport. Kan det verkligen vara så??
Jag som fattat fel?- Rätta mig..