Nya tecken efter tre månader framträder???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lakrits
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 942

lakrits

Trådstartare
Nu har ni säkert tröttnat men jag måste fråga;
Jag har varit lite förundrad över mitt föls färg,,,eller färg och färg men hans tecken.
De har kommit fram lite då och då,,,,,han hade inte alls mycket vitt på sina eller sitt ena ben när han föddes som han har nu.

Han har en liten stjärn i pannan och har varit mörk annars på resten av huvudet,,,tills nu.
Nu börjar han få vita hår på nosryggen. Först var de ett fåtal men på en vecka har de nu börjat bli fler. Är det vanligt? Är det bara tillfälligt?
Kommer det komma fram ännu mer tecken nu som han inte hade när han föddes?

Jag är lite konfunderad just nu...... :confused:

Sv: Nya tecken efter tre månader framträder???

Han kommer säkert att skimla av.. så det du ser är stickelhår. Hur ser han övrigt ut?
Grå runt ögon o på mule? Stickelhårig någonannanstans på kroppen?

Han kommer inte skimla av utan kommer nog bli mörkt brun. Ser nästan svart ut nu under fölpälsen.
Det som är konstigt är att det framkommer nya vita hår, ungefär som att en bläs kryper fram........

beklagar, visste inte vilken färg din fölis har. Vet bara att de flesta som blir stickelhåriga kan skimla av.
Men då får han kanske vita strån på nosen i stället . Är ju inte helt ovanligt . :bump:

Det är ju inte så lätt att veta ;)
Tack ändå...

Min häst som är två i år är mörk skimmel, nästan svart. För ett år sedan började hon få vita fläckar på ena sidan av magen och ryggen. Det syntes inget i början av förra våren.. Fläckarna går som ett bälte från ryggraden till mitt under magen, bara på ena sidan och är ca 20 cm brett. Kul tycker jag men lustigt att de kom så sent.. :smirk:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 708
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 696
Senast: Pratsch
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 436
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev... 6 7 8
Svar
141
· Visningar
13 639
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka