Sv: Nya licensavgifterna
Sorry alla men jag frångår också ämnet efter att ha sagt att det är jädrigt mycket att höja den internationella licensen till 5000 kr till och med (som jag förstått). Det enda är att man kan betala 800 kr per tävling i meetingavgift. Men ändå, jag har inte lust att rida mer FEI någonsin nu och funderar på att byta landstillhörighet. Men, men.
BandyBoy, jag håller HELT med. Pissigt sur jag också och du har rätt i att ingen annan svensk ryttare i någon disciplin har legat etta. Jag unnar visst RGB uppståndelse, good for him. Men vad fasiken. Dagen listan kom ut var Ridsportförbundet duktiga och lade genast ut uppgiften om Maria och Power. Men på Tidningen Ridsports hemsida inte ett pip. Alla var på hopptävling verkar det som. Jag skrev till Malin på förbundet och undrade om de inte visste och hon sade att de brukade ta uppgifterna från förbundssidan. Då skrev jag till Ridsport och påpekade att de missat något stort här. Mer en ett dygn tog det innan det ens kom upp på Ridsports web. Och samma sak på WEG förra året. Reportern för Ridsport dök upp i Kentucky samma dag som distansen gick. Inte ett ord om den tävlingen på hennes rapportering, däremot en hel del om hur fina blommor det var, hur dressyrträningen såg ut och annat irrelevant. Ledsen, men jag blir förbannad. Det är ju inte konstigt att de nationella medierna inte hakar på när man inte ens kan få stöd från den egna sporttidningen.
Lite är det väl distansens eget fel också att det är så svårt att få press. Vart finns mediastrategin? Det är lite samma problem som längdskidåkningen hade för 20 år sedan men sedan har de bättrat sig.