Nya kvalreglerna i fälttävlan

M

mhb338

Det är mycket snack om att man ska kvala i hoppklasser, men är det någon som vet var man får ha sin ev. 4 fel? Är det grundomgången som räknas eller omhoppningen?Man kan ju gå felfritt i grunden och sedan riva tre hinder (12 fel) i omhoppningen. Är man då sämre än den som "bara" river ett hinder (4 fel) i grunden och inte rider omhoppningen alls???? Ska man kanske utgå på egen begäran efter ett felfritt varv i grunden, för att inte riskera nedslag i omhoppningen.
Hur sjukt som helst!!Denna regel verkar vara ytterst vagt utformad.

Sv: Nya kvalreglerna i fälttävlan

Det är grunden som gäller. Spelar ingen roll vad som händer i fas II.

Sv: Nya kvalreglerna i fälttävlan

Tack för ett rakt svar i denna regeldjungel!

För att ta det säkra före det osäkra, rev hästen ett hinder i bägge klasserna redan i grundomgången så vi behövde aldrig bekymra oss om hur det gick i omhoppningen. Men nu är det kvalat och klart;).

Liknande trådar

Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 476
Senast: Ewelina02
·
Avel Poängbedömning och Testryttare i finalen för 5-åriga hopphästar, poängbedömning även för 6-åriga fälttävlanshästar och möjlighet till...
Svar
8
· Visningar
1 693
Senast: cirkus
·
Hoppning Tänkte höra lite åsikter. Min man har en häst som jag tävlar nu efter att den varit utlånad o det inte riktigt funkade. Han kom hem för...
Svar
11
· Visningar
1 821
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka