Nya färger

Madick

Trådstartare
Precis nyss ramlade jag över en ny skum färg. Hästarna ifråga är DNA-testade som svart (E_ aa utan några andra anlag som creme, silver eller annat) men inte sjutton har de något svart på sig!

Fölet här nedan är nu DNA-testad och är enligt det svart.

dutch_draft_r-eye.jpg

Fler bilder och andra hästar också finns på New Dilutions

Har någon sett ett liknande föl i Sverige? Vi är inte så mycket för att DNA-testa (eller har inte varit), jag skulle gissat på fux eller nåt sånt.

Sv: Nya färger

På bara den bilden (kommer bara till den igen via länken?) tycker jag det ser ut som att det skulle kunna vara en champagne-svart, eller vad de kallar det? Men hade den verkligen inga andra anlag eller bara inga andra kända anlag?

Inga champagne-föräldrar. Inga modifierings-gener hittade på testet. Ser nu att jag skrev lite galet på länken, här kommer en bättre:

Light Black

???? Verkligen mystiskt, men jag kan inget om färger.
Albino svart kanske?:o;)

antar att du menar en dubbelgul svart?

Som ser inte ut så, de är nästan helt vita.

Verkligen häftig färg, fattar jag rätt på hemsidan att de tror att det finns fyra (!!!!) färganlag till?

Är den testad för gulanlag också? Annars skulle jag gissa gulsvart.
Vad är det för ras?

Japp, gulanlag testat. Alla kända modifieringsanlag kollade. Dessutom påverkar gulanlaget rött pigment och rör knappt svart, så hade den varit gulsvart hade den inte sett ut sådär i alla fall.

Den hästen är en arbetsthäst, liknande ardenner.

Liknande trådar

J
  • Låst
Avel tänkte bara kolla hur man vet vilken färg det blir på fölen...har kollat igenom föltråden där en del skrev att dom blir...
Svar
6
· Visningar
1 383
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Är inte alls säker på vart den här tråden hör hemma så moderatorer (Grundutbildning? Hästmänniska? Gnägg?), känn er välkomna att flytta...
Svar
1
· Visningar
1 292
Senast: incognito
·
Dressyr Ja som rubriken lyder, vad vill ni har för nya saker till er själva och hästen just nu? Jag kan ju börja :D Till Hästen skulle...
2
Svar
27
· Visningar
2 579
Senast: malin31
·
J
Avel Hej, Jag undrar om ni kunde hjälpa mig att se vad det kommer att bli för färg på denna lilla krabat :) Det är fölets mamma i...
Svar
5
· Visningar
1 231
Senast: Lukas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Galoppera