Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det ska stå i din sjukjournal som du har rätt att läsaJag tycker det är så konstigt hur det fungerar... Jag är riskgrupp på tre punkter, men ingen har nånsin sagt ett pip om vaccin efter att jag fick de två första. Jag har aktivt fått jaga info. Nu försökte jag boka vaccinering, men då behövde de veta hur många sprutor man fått och det har jag ingen koll på. Försökte gå in på covidbevis-sidan, men den var överbelastad. Suck.
+ @Smoothi Det är inte alla regioner och vårdgivare som visar vaccinationer.Står inte det på 1177? Jag har mina doser står där iaf.
Sjukjournalen ska ju vara ett säkert kort+ @Smoothi Det är inte alla regioner och vårdgivare som visar vaccinationer.
Min region visar bara besök, anteckningar, provsvar och (delvis) diagnoser. Samt att man kan se om det skickats remisser men inte vad det står i remisserna.
Det ska stå i din sjukjournal som du har rätt att läsa
Tror inte det gör det. Om det gör det blir det ett himla scrollande och letande, då jag tillbringat några år nu med att försöka hitta en medicin som funkar för mig, men inte lyckats. Många besök och blodprov har det blivit.
Sjukjournalen ska ju vara ett säkert kort
Leta du där så ska du nog hitta detTror inte det gör det. Om det gör det blir det ett himla scrollande och letande, då jag tillbringat några år nu med att försöka hitta en medicin som funkar för mig, men inte lyckats. Många besök och blodprov har det blivit.
Vill jag läsa min sjukjournal så går jag dit där den finns och begär ut den så jag har den i handen och kan läsa själv irlMenar du i din journal på 1177? Vaccindoser står inte där för oss i region sthlm iaf
Varför genom jobbet?Jag kommer ta covidvaccin om jag blir erbjuden genom jobbet.
Menar du i din journal på 1177? Vaccindoser står inte där för oss i region sthlm iaf
Vill jag läsa min sjukjournal så går jag dit där den finns och begär ut den så jag har den i handen och kan läsa själv irl
Huh, jag hade för mig att man kunde gå in i covidbevis och kolla. Just verkar den dock överbelastad.
Vi erbjuds influensavaccin hos företagshälsovården, jag hoppas på att kunna få covidvaccin vid samma tillfälle.Varför genom jobbet?
Covidbevis utfärdas inte längre
Ah är det därför den säger överbelastad?
Den är alltid intressant att läsa. Där står en hel del som man inte får veta genom ett läkarbesök. För man får ju bara veta det viktigaste. Smådetaljer utelämnas men kan stå i sjukjournalen. Speciellt intressant är det att läsa om man har gjort en op då man själv inte har varit närvarande . Sånna detaljer får man ju inte veta när ronden går eller när dom frågar hur man mår. Jaha, bra då kan du få åka hemOk det har jag aldrig kommit på tanken att göra
Inte bara för att min journal skulle vara som Gamla Testamentet typ tusentals sidor utskrivna, utan för att jag hellre söker upp det jag ev vill läsa på 1177.
Nä precis. Blev EU beslut att det skulle upphöra i sommras typ. Men man kan få utskrivet vaccination intyg av den som vaccinerar. Det fick jag. EU kan ju besluta om att intyg ska uppvisas när som helst. Det vet man ju inteCovidbevis utfärdas inte längre