Nya bilder på smågrabbarna!

Sol

Trådstartare
Uppdaterar er lite då. ;)

Först ut, Dario:
2.jpg

Sedan kommer Tenebre:
3.jpg

Och sist och faktiskt minst, Rosso:
4.jpg

Ingen är tingad. :angel:

Sv: Nya bilder på smågrabbarna!

Waow!! Vilka härliga söta små ufokatter! Vad är det för ras? Dom ser ut att ha lite speciell päls-fäller dom alls?

Vilka sötisar !! :)

Hur ser pälsen ut på vuxna katter ?

Bild ? :)

Det är devon rex och de har lite speciell päls, lockig päls. ;) De fäller, men inte lika mycket som andra katter. Mellan färgperioderna är fällningen minimal.

Hos vuxna katter kan pälsen se ut såhär:
23_l.jpg

Oftast blir dock inte pälsen riktigt så lockig utan lite mer "rufs-och-bus-lockig". :D Lite som den är på kattungarna nu. ;)

Ååååh, Tenebres mage :love: :love: :love:

Vem har bäst typ och så? Vad har dom vita för färg? Kanske är svårt att säga?

Ååååh, Tenebres mage :love: :love: :love:

Vem har bäst typ och så? Vad har dom vita för färg? Kanske är svårt att säga?

Oj, bäst typ... de har alla olika fördelar. Dario har helt klart bäst öron, både i form, placering och storlek. Dario och Rosso har bäst morrhårskuddar men Tenebre har helt klart bäst bredd i huvudet och han är även alldeles perfekt kort (alltså kort, men inte för kort) i nosen. Alla har höga, runda och fina pannor med stop. Just nu är det svårt att säga om det är Tenebre eller Rosso som har bäst panna och stop. Dario har bäst haka iaf. För den som gillar den amerikanska typen är Rosso the way to go med sin söta look. För den som gillar den europeiska mer grymma looken är det Tenebre eller Dario som gäller.

Tenebre är svart under sitt vita, han hade en stor sotsvart fläck mellan öronen när han föddes. Dario inbillar jag mig är röd under det vita (Tenebre såg nästan mörkgrå ut i hudfärgen när han var dagsgammal, Dario hade en mycket varmare färg) men det är ju omöjligt att säga säkert med Dario. Han får förhoppningsvis avslöja sin färg genom framtida avkommor.

Seså lille Rosso, kom till mamma :love:
(Jag som inte ens gillar rödingar. ;) )
De är jättefina alla tre!

Underbara katter!:love: Och namnen går inte av för hackor heller, skräckfilmsfantast som man är.;)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
607
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
572
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 156
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 225
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama