Nya A2-vaccinet

Gammeln

Trådstartare
Idag var vet här och vaccinerade hästarna. Jag fick då tillfälle att prova ProteqFlu, ett vaccin innehållande levande virus av en amerikansk och en europeisk stam. Få se om dom nu får A2 om några dagar :crazy:. Nån mer som har provat detta?

Hej på dig.
Detta vaccin kan ej föröka sig i hästkroppen.
Bästa hästinfluensavaccinet på marknaden i dag, tycker jag.

Det låter ju väldigt bra men det på den tiden revolutionerande iscomvaccinet iscovac var ju inte så bra när det kom till kritan. Intessant teknik förresten, man har tagit ett koppvirus från kanariefågel o kopplat på antigen från hästinfluesavirus o på det sättet fått ett levande vaccin som inte förökar sig i hästen.
PL

Nån nisse är jag INTE :mad:......... ;) Jag har alltid vaccinerat eftersom hästarna inte blir lika sjuka. De blir lindrigt sjuka och inte värre än en vanlig förskylning.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
729
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 327
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 789
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Att jag suger på att komma igång med matlagning är känt sedan länge, men det hindrar mig ändå inte från att vilja utforska nya recept... 2
Svar
22
· Visningar
2 332
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka