Re: Ny variant av \"vikt på isisar\"...
Tusen takk for bra svar, båda två!
Jag frågar delvis fordi nogra (noen) mennesker mener at islandshesten min (133cm) är jättesvak siden han är ganska svankig i ryggen med ryttare på, særlig i holdt. Men ryggen rettar ju ut sig när han rör sig?!!! Dessuten har han ikke HELT flat rygg, bare nesten, och det är ju verkligen KRISE om hästens rygg inte är flat som ett köksbord, eller hur?
Men han er överbyggt och lite lång i ryggen, derfor tror jag det ser verre ut enn det är... Hästen är ju en pigg liten sak, som verkligen gillar att ridas. Litt dårlig kondis, JA, men masse pågangsmot!
For meg virker det som han bare slapper helt av i holdt (de vet jo å spare på krefter disse små hestene
Han gikk jo like fint avgårde med min samboer på ryggen (75kg) jeg har lyst til å prøve det flere ganger, men vet ikke om jeg bør trene opp hesten mye mer først... Förr mig verkar han att vara en fullstendig normal men lite ekstra överbyggt islandshäst, ni kan ju se bildar själv
här
Sadelutprovaren jag hadde på hästen, sa at jag burde LEIE honom i bakkar, men ærlig talt... Så har hon inte kunnskap om islandshest heller. Min venninne på 85kg fikk beskjed om att bytta ras...
Så därfor undrar jag på det med "minimumsvikt"... Hoppas ni förstår SVORSK
Har prøvd å skrive halvsvensk, he he!