Re: DELMÅL 1 AVKLARAT!!!
Jahapp... Nu har jag problem...
Var nere i paddocken ikväll med några vänner och red mycket seriöst om jag får säga det själv. Annars brukar sådana kvällar mest bestå i att Lorten och jag står i mitten och skvallrar med allt och alla, men idag var det andra bullar.
Galoppfattningarna börjar sitta nu, men dom ser för det första anskrämliga ut. Han kastar upp huvudet och kastar sej in i galoppen, nio gånger av tio blir det dock rätt galopp. Det stora problemet är dock att han inte har energi nog att hålla galoppen. Mina vänner satt och vrålade goda råd till mej idag, bla att jag skulle hålla händerna stilla, for tydligen runt hemskt med dom. Problemet är bara att när handen blir stilla så försvinner galoppen. Tydliogen sitter hans rytm i mina händer.
Så fort jag plockar bort drivningen med benen så försvinenr galoppen och eftersom jag inte har världens bästa benmuskler hade jag en jobbig kväll. När jag jobbar häcken av mej, dvs driver allt jag orkar så kan jag få pålle att gå i form i galopp på volt, men det är sällan jag orkar driva så mycket. Så vad göra?
Att pålle ska få energirikare foder är väl helt klart, men frågan är vad man gör åt rusningen in i galoppen och dom hiskeliga avsaktningarna ( som i dagsläget går från galopp, via slängtrav ner till normal trav.).
Jenny