Ny ridhjälm, vilken?

Alioth

Trådstartare
Jag ska köpa en ny ridhjälm och velar mellan två st från Charles Owen. AyrBrush eller Ayr8® Leather Look.
Det jag funderar på är vilket yttermatterial som är lättast att håla snyggt och i nyskick? Nu är jag inte oförsiktig med mina grejer. Men tänker om det lätt blir fläckar eller repor på AyrBrush. Vilken skulle ni välja?

Jag ska köpa en ny ridhjälm och velar mellan två st från Charles Owen. AyrBrush eller Ayr8® Leather Look.
Det jag funderar på är vilket yttermatterial som är lättast att håla snyggt och i nyskick? Nu är jag inte oförsiktig med mina grejer. Men tänker om det lätt blir fläckar eller repor på AyrBrush. Vilken skulle ni välja?

Nu gillar jag inte CO hjälmarna själv men tänker det blir lättare repor i ayrbrush? Hade nog valt den du tycker är snyggast själv :)

Nu gillar jag inte CO hjälmarna själv men tänker det blir lättare repor i ayrbrush? Hade nog valt den du tycker är snyggast själv :)
Jag älskar dom, så sköna :love: jag tycker ayrbrush är snyggare, men funderar på om den kommer slitas snabbare och velar därför mellan ayrbrush och Ayr8 Leather Look :)

Liknande trådar

Utrustning Jag måste köpa ny ridhjälm efter en krasch. Ska passa ett huvud som är mer avlångt än runt. Vill inte ha sammet eller plast, utan läder...
Svar
13
· Visningar
1 910
Senast: Elektron
·
Utrustning Jahopp. Ponny-:devil: reste sig, högt. Jag hann tänka "helvete nu slår vi över", sedan åkte jag av bakåt medans ponny-:devil: landade...
Svar
18
· Visningar
2 447
Senast: Hedinn
·
Utrustning Efter en olycka för 2 veckor sedan måste jag byta ut både hjälm och väst. Hjälmen tog en stor smäll. Och västen klipptes sönder av...
2
Svar
29
· Visningar
3 277
Senast: Wilfa
·
Utrustning Nu är det dags för mig att köpa ny ridhjälm, men som allt annat så finns det ju en uppsjö att välja bland.. Det jag tänker mest på är...
2
Svar
21
· Visningar
4 168
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar