ny kompis!

W

Whirl

är det någon som har några förslag på vad man ska göra för att hindra catfight när man skaffar en till bäbis? :confused:

Har en innekatt på 10 månader och hon ska få en tjejkompis snart... tror hon behöver det när hon är ensam om dagarna!

:bump:

Sv: ny kompis!

vi släppte ut våran i lägenheten. Punkt.
Den nya gick runt och nosade och kollade på allt, den gamla gick en bit bakom och tittade. Efter två dagar var de bästisar, inget bråk nån gång. De var också runt 10 månader och honor.

Jag skaffade en äldre honkatt (två år) som sällskap till min ettåriga hankatt.

Det tog ett par dagar innan min hankatt vågade sig fram ordentligt, men sen när rädslan lagt sig så såg han henne som sin nya leksak. :cool:
Vilket hon inte riktigt var OK med. Så hon har sagt ifrån några gånger. Men dom äter ur samma skål och sover tillsammans och kommer otroligt bra överens tills dess att min hankatt vill leka lite vildare lekar. ;)

jag har aldrig hört om hur det går till när man släpper ihop två honkatter. men jag skulle tro tt det skulle kunna gå riktigt bra.
det gäller givetvis att kemin stämmer i slutändan. :)

lycka till!

Och jaa.. Om du har möjlighet att ha dom isär när du inte är hemma, så är det det bästa. Då är du ju i närheten om det skulle hända något.
jag väntade tre-fyra dagar innan jag lät dom vara ihop när jag inte var hemma. men det var mest för tt båda är vuxna och risken är väl lite större att det skulle bli bråk och någon skulle kunna skadas.

Jag följer tråden då våran 4 månaders hane ska få en "lillasyster" nästa vecka, tror iof inte det är några problem men bra att kunna ta tips :)

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
192
Senast: MJLee
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
781
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
474
Senast: Celinehenn
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 556

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka