ny kissande katt, hur hjälpa honom?

M

-moa-

Jag har en udnerbar siames hane som heter Arthur, och han är bara totalt underbar coh trygg etc. men vi var på semester en vecka en månad sedan coh sen dess så har han kissat överallt hemma!!!

Han var i min mammas hus och sågs efter av min pappa som han gillar, och jag gissar att han helt enkelt inte är lika trygg hemma längre, för så här har han aldrig gjort innan :(

Han verkade lugna ner sig och sluta nån vecka, men sen så ställde jag ett par stallskor i hallen häromdagen och då bärjade han igen (luktade nog från stallkatten, men innan semestern har han aldrig brytt sig om det)

Han kissar på matbordet :( och i hallen, och en gång i mitt och min dotters rum men där har ajg nu restrikterat honom från tills jag vet att han har coolat ner sig.

Det soms agt verkade ha lugnat sig men sen dels när stallskorna kom fram, så kissade han jämter dom nu i flera dagar i rad, och även när min dotter hade massa leksaker på matbordet så började han där igen.

Dvs. när det är lite 'nytt' som jag gissra är för ahn då känenr sig osäker igen?

Han är inte kastrerad men är två år så har ju varit könsmogen ett bra tag och det ahr aldrig nånsin varit nåt, han är som lugnet själv oh vet nog itne ens vad en tjej är då han är inne kattt och itne verkar ha fattat nåt sånt.
Han är min älskling och en helt underbar individ som ajg gärna vill ta ungar på i framtiden, och jag vill bara att han ska vara helt glad igen men vet inte vad jag ska göra riktigt, då jag egneltigne inte är en katt person främst, eller, itne tills jag hade honom :love::love::love:

Förutom att försöka att inte ändra för mycekt, och vara snäll, finsn det nåt annat vi kan göra?

tacksam för hjälp!

Sv: ny kissande katt, hur hjälpa honom?

Han kanske är sen i starten på tjejfronten? ;) Vissa hankatter kan klara sig utan att pinka revir rätt länge och sen bara slår det om och de börjar skvätta överallt.

Så du har väl två val enligt mig i alla fall, antingen hitta en hona snarast att para med och sen kastrera, eller kastrera omedelbart. Det är ju även stressande för din katt att vara okastrerad och du gör honom en otjänst att behålla honom så.

Lycka till!

Det där med skvättandet kan lätt bli en vana,så det är bäst att kastrera snarast.
Jag vet inte om siameser kanske blir könsmogna senare än huskatter.

Fast min vet, trodde verkligen inte det var pga. tjejer, och sa att ävne om det var det så är det ingen garanti att han slutar om man kastrerar.
Han verkar ju inte lida eller vara stressad på så sätt, och som sagt det var misstänksamt i samband med att han var borta i min mammas hus pga, semester, något han itne varit sen jag fick hem honom, så jag tror det har med trygghet att göra, specieltl som han slutade efter ett tag och inte gjort nåt förrän jag av misstag tog in ett par skor som luktade annan hankatt.

Nu har han slutat igen sen jag skrev, så får hoppas att om vi inte 'ändrar' nåt i huset som vekrar stressa /få honom att känna sig otrygg, att det håller i sig!

Min stackars lilla gubbe, jag vill ju absolut inte kastrerar honom :( Fast visst, om han lider såklart men det tror jag inte han gör. Skumma dom kan vara katter haha

Liknande trådar

Katthälsa Jag har en katt, en upphittad katt sen 4 år tillbaka. Han var mer död än levande när jag hittade honom och bara skinn och ben...
Svar
8
· Visningar
1 321
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama