orion_x
Trådstartare
Har lite funderingar. När veterinären var ute här i veckan konstaterade hon att min katt har kronisk kattsnuva. Hon tyckte dock att hon var så pigg att jag inte behövde ta bort henne ännu. Hon är 5 år nu i sommar. Däremot sa hon även att hon inte tyckte att jag skulle skaffa någon ny katt på några år efter att hon har tagits bort. Men det är ju lite svårt. De andra katterna på gården visar inga symptom på kattsnuva, så de har högst troligen genomgått infektion. Då borde även de vara smittbärare? Samtidigt som det hela tiden kommer katter utifrån. Alla i byn har ju katter. Hur stor är risken att en vaccinerad ny katt kommer få snuvan?
jag upplever det som min drabbade katt har det värre nu i år än vad hon haft det innan, bla med lite blod i slemmet hon nyser upp. Hur lång tid tror ni att hon kan ha kvar innan hon blir mer påverkad? I nuläget är hon ändå pigg, springer och leker och jagar. Samt som vet sa, att hon är så pass pigg att jag inte behöver ta bort henne ännu, men jag börjar ju så klart fundera en del.
Någon som vet? Gården kommer ju troligtvis aldrig bli helt fri från katter under en tvåårsperiod eller så. Det springer ju alltid katter runt omkring. Vi kommer ju heller aldrig att få nya kattungar, då alla våra katter är kastrerade, så då kommer jag ju vilja ta hit en kat utifrån.
Någon som vet?
jag upplever det som min drabbade katt har det värre nu i år än vad hon haft det innan, bla med lite blod i slemmet hon nyser upp. Hur lång tid tror ni att hon kan ha kvar innan hon blir mer påverkad? I nuläget är hon ändå pigg, springer och leker och jagar. Samt som vet sa, att hon är så pass pigg att jag inte behöver ta bort henne ännu, men jag börjar ju så klart fundera en del.
Någon som vet? Gården kommer ju troligtvis aldrig bli helt fri från katter under en tvåårsperiod eller så. Det springer ju alltid katter runt omkring. Vi kommer ju heller aldrig att få nya kattungar, då alla våra katter är kastrerade, så då kommer jag ju vilja ta hit en kat utifrån.
Någon som vet?