R
Rikkan
Kan det verkligen vara bra?
Hur pvekrar det såren, som fortfarande är öppna, att hästen står ute hela dagen?
Hur pvekrar det såren, som fortfarande är öppna, att hästen står ute hela dagen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Centaur skrev:Men, alla (isär lite äldre människor) varnar ju för att man kan få "frost i såren" vilket kan´vara farligt.. Menar du att det är en myt?
ludda skrev:Ja,jeg vil nok tro at ett sår som spikertramp vil gro alikevel..
Temeraturen inne i såret vil jo være riktig..det gror jo innenifra..
Det jeg snakker om er at når selve såret er direkte eksponert for kulden og sårflaten (det synlige såret) kommer under kroppstemperatur vil det ikke gro der hvor vevet er under 37,7.. små sår gror jo greit,for der vil varmen fra det levende omkringliggende vevet sørge for å holde temperaturen riktig..
Når du snakker om store sår på bena til din hest,hvor store er de egentlig?
ludda skrev:He he. jeg tror ikke du forstår meg helt les innlegget mitt engang til..Jeg sier ikke at det ikke kommer til å lukke seg før til våren..Hadde det vært min mening hadde det jo falt på sin egen idioti,da det sjelden er en snitt temperatur ute på 37,7 grader,hvilket jo betyr at såret aldri ville grodd..Det som er poenget er at hesten selv må klare å holde temperaturen isåret,noe som er meget vanskligere når de går i dyp snø,inne på stallen,selv om det er kaldt vil hesten holde varmen i såret ,da det ikke utsettes for direkte nedkjøling..
Men hvor store og dype er egentlig "stora, fula benskador".det var bare det jeg lurte på.. Synd å missforstå hverandre fordi vi egentlig ikke vet hvor store sår vi snakker om..
ludda skrev:Om du ser på det første innlegget mit,ville jo jeg også sluppet den ut...