Z

zoppie

Får till helgen hem min första häst, kommer bli jätte skoj , nån som har några bra tips/råd såhär i början? :banana: Hade Fint!

Sv: Ny Häst

vette fan hurman lägger upp bilder här ;P brukar inte va inne här så ofta :D

Sv: Ny Häst

Hej!
Va roligt med egen häst.:) Fick min första häst i december. :love:
Ta det lugnt bara och stressa inte för mycket. Lär känna din nya häst. Umgås mycket med hästen. gå ut i hagen å gosa, borsta osv.
Stressa inte med att komma igång med ridningen. Det är viktigt att hästen fått lugna ner sig efter flytten och fått lära känna sin nya miljö. Jag red inte förens efter en vecka. Och det var nog bra för han var väldigt stressad efter flytten.

Men tänkt på att det ska kännas bra för både dig och hästen innan du rider... Annars kan det hända hemska olyckor och det vill nog ingen vara med om.

Kram Johanna Och Baccus!:bump:

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 604
Senast: Rosett
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 829
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
730
Senast: Blyger
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
550

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka