beauspirit

Trådstartare
vi har köpt en ny häst,
en 3årig hingst Lindy's Crown-Super Arnie :D.

170 hög :o, jättesnäll och mysig, men stor och maffig som bara den.
älgen kallas han ;), fast han ser faktiskt inte så "älgig" ut, utan väldigt snygg.

hoppas det blir nåt bra av honom, han har gått premie, men ägaren har inte haft så mkt tid för honom och är inte så väldans tränad på sista månaden, så nu ska vi köra en hel del grundträning och börja sedan öka lite.

kort kommer imorgon :).

förresten, Persos Lido heter han, vilket namn :crazy:

för ett tag sen så stod han och bet på en uppbindningskedja och stod och greja lite (han är lite smånafsig och nyfiken) och sen blev han rädd för nåt och slängde sig bakåt MED kedjan i munnen och slet bort alla nedre framtänderna :eek:.

flera av dom var mjölktänder (heter de så hos hästar?) så nåra växer ju ut igen, och han kommer inte störas av det.
men aj vad ont :crazy:

Men oj vilken bamse :eek:
Hoppas ni får honom att hålla ihop, för stammen låter ju intressant...

Jag har haft en del Persos hästar hos mig...nu har jag en Persos Keepie :)

ja verkligen :crazy:, 3 år dessutom bara.
jo det blir en hel del skogskörning (vi tränar ju iof aldrig våra hästar på bana, utan alltid på grusvägar) och långsam uppbyggning så han inte ska gå sönder (så lätt).
hade han hamnat hos nån som bara kör på bana hade han definivt inte hållt :crazy:.

hehe Keepie, vad sött, bättre än Lido :angel:

han har bara haft en ägare efter uppfödaren, och stod då i enköping.
men vet inte vart persos håller till :confused:

här är förresten kort på honom
det är han till vänster
grimman var lite stor :crazy:
stooor, fast lite konstig vinkel eller nåt, för han är ju inte högre i mkh än svante och är ser han ju ut att vara mkt högre =P
fin, i hagen tillsammans med nya kompisen Oliver, oxå travare, fast 20 cm lägre i mkh ;)

han har ett väldigt konvext (konkavt :confused:) huvud :smirk:.

kedja har vi för att vi inte känner hästen, detta är andra dagen hos oss, första dan han ska ut i hagen, förra ägarna hade haft kedja men inte uppfostrat honom till max, så vi kommer nog sluta använda det, så snäll som han var :)

:)Visserligen kan Lindy's Crown lämna en del "bulhuvuden" men jag vet att Kantarell inte vann några skönhetstävlingar iallafall :rofl: :rofl: Det kommer en hel del såna huvuden ur moderslinjen...Jag känner han som fött upp Kantarell, han är veterinär här i Värmland....

jo jag vet, skrev ju att grimman var för stor :p.
han hade bara på sig den ner till hagen, så cirka 2 min.
sen bytte vi.
detta var en x-full grimma då han inte riktigt kan ha full men det var för stor skillnad :(.

haha ja, bulhuvud :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka