Dels har du ju haft honom väldigt kort tid, han fodras fel, är understimulerad, antagligen van att ridas betydligt mycket mer, nytt ställe osv så det är fullt naturligt att han håller på slå knut på sig själv. Hur länge rids han och hur rids han? Rids han ut i skog och mark eller bara i ridhus/manege? Var går du med honom?Ja den är utprovad! Provade den igår, men den skulle on igen för där var lite sömmar som va dåliga på sadelkåpan (begagnad) som skulle fixas. Så får hem den om ca 1 vecka! Under tiden lånar jag en sadel från skolan som ligger ganska ok!
Ja precis, det tar ju tid för honom att bo in sig. Både med rutinerna, stället och med mig. Tänkte mest om man kunde göra något för att underlätta för honom, vill ju stt han ska ha det så bra som möjligt!
Jag skulle sluta longera, om du inte har sällskap att rida ut med så gå ut i terräng med honom så han får använda huvudet och lyfta på fötterna, försök att aktivera huvudet på honom, att trötta ut honom fysiskt är i princip omöjligt. Hur länge dröjer det tills han får gå ute hela dagar och med andra hästar? Jag skulle faktiskt stalla upp honom någon annanstans om det dröjer med utevistelsen, du får ursäkta att jag är hård och jag vet att du skrivit att du försöker så bra det går efter omständigheterna, men jag tycker väldigt synd om honom.